A kalória feltüntetése riasztó?
Kevesebbet esznek a Starbucks vendégei
New York Cityben rendelet írja elő, hogy az éttermek minden egyes fogáshoz feltüntessék annak kalóriatartalmát, így a Starbucks kávézó vendégei rendelésenként 6 %-kal kevesebb energiamennyiséget vesznek magukhoz, fedezte fel a Stanford Egyetem tanulmánya.
2010.01.13 10:53medipress.huAzok, akik rendelésenként több mint 250 kalóriát vettek magukhoz, drámai mértékben: 26 %-kal csökkentették fogyasztásukat. Átlagosan 247-ről 232-re esett vissza a kalóriabevitel rendelésenként, állítja a tanulmány.
A hatást teljes mértékben csak az ételválasztáson lehet lemérni, az italokban nem változott a kereslet, mondták el a szerzők, akik 2008 januárja és 2009 februárja közti forgalmi adatokat kértek a Starbucks kávézótól. "A Starbucks bevételét általánosságban nem érintette a rendelkezés, és ha a versenytárs, a Dunkin’ Donuts körüli üzleteket nézzük, a kalóriakiírás igazából növelte is a Starbucks bevételeit.” – írta a januárban megjelent tanulmány. Mivel az Egyesült Államokban egyre növekszik az elhízott emberek száma, 2008-ban New York-ban előírták az étteremhálózatok számára, hogy tüntessék fel termékeik energiatartalmát.
A kezdeményezéshez sok más állam is csatlakozott, a Kongresszus pedig törvényt készül hozni ebben a témakörben, állítják a szerzők: Bryan Bollinger, Phillip Leslie és Alan Sorensen. Az elhízott emberek aránya az 1995-ös 15,9 %-ról 2008-ra 26,6 %-ra emelkedett a Betegségfelügyeleti és Megelőzési Központok 2009-ben készített tanulmánya szerint.