Wallace és Gromit, és az elvetemült Sörhas
Gyurmafigurák az elhízás ellen!
A brit kormány pénteken kampányt indított a nemzet terebélyesedő derékbősége ellen, melynek keretében Wallace és Gromit Oscar-díjas animátorai közvetítik a fontos üzenetet a nyilvánosság felé.
2009.01.05 18:30medipress.huA Nick Park cége által jegyzett agyagfigurák alkotják a Change4Life kampány középpontját, melynek célja az elhízással összefüggő évi 9000 korai halálozás csökkentése Nagy-Britanniában.
A kampány, amelynek marketingtevékenységeire a korány három éves időtartamra 75 millió fontot fordít, elsődleges céljaként megpróbálja visszafordítani azt az előrejelzést, miszerint 2050-re a mai gyermekek akár 90 százaléka válhat túlsúlyossá vagy elhízottá.
„A Change4Life rendkívüli ambícióval indult, olyan nagyszabású életmódbeli forradalmat szeretnénk elérni, amire egyetlen korábbi kormány sem vállalkozott” – jelentette be Dawn Primarolo egészségügyi miniszter. Liam Donaldson tisztiorvos szerint a britek egyre kevésbé vannak tudatában a túlzott étkezéssel és a testmozgás hiányával összefüggő kockázatoknak.
„A kampányhoz elvégzett kutatások azt mutatják, hogy mindössze az emberek hat százaléka érti a túlsúlyosság, az elhízás és a káros egészségügyi hatások közötti összefüggéseket.”
Az első színes Nick Park reklámban egy vadászó-gyűjtögető életmódot folytató ősembert láthatunk, aki lassanként a TV előtt ülő, tunya emberré válik, hogy aztán a testünkben keringő zsír látványának megdöbbentő hatására mozogni kezdjen.
A kampány szlogenje: „Étkezz jól, mozogj többet, élj tovább!”