A nők jobban szeretik a családdal eltöltött időt
A férfiak online a legboldogabbak?
Egy ausztrál tanulmány szerint, mely azt vizsgálta, hogy mi teszi boldoggá az embereket, a férfiak számára a boldogság csupán egy egérkattintásnyira van, míg a családdal eltöltött szabadidő garantáltan mosolyt csal a nők arcára.
2008.10.17 18:19medipress.huA „Boldogság Index” tanulmány, ami több mint 8500, 18-64 éves ausztrál lakos szavazata alapján készült, kimutatta, hogy a pihenés a legélvezetesebb tevékenység, míg tornagyakorlatok végzése esetén a legkevésbé valószínű, hogy az boldoggá teszi az embert. „Az ausztrál emberek nem a vagyonuk vagy a teljesítményük miatt lesznek boldogabbak, hanem a szórakozási élményeik és a másokkal való értelmes időtöltés által”, mondta Karen Phillips, a kutatás vezetője, egy üzleti tanácsadó cég igazgatója.
Ez a mutató hasznos lehet azoknak az ausztrál cégeknek, akik jobb kapcsolatot szeretnének kiépíteni a vásárlóikkal - tette hozzá. A megkérdezettek 63%-a, férfiak és nők egyaránt a pihenést választották a legnagyobb boldogságot okozó tevékenységnek, de itt véget is ér a nemek közötti hasonlóság. A férfiak csaknem fele számára boldogságot jelent az internetezés, az online játékok játszása vagy olyan közösségi portálok látogatása, mit a Facebook, szemben a nők csupán 39%-ával.
A nők 55%-a szerint a családdal való közös étkezés és időtöltés tette őket a legboldogabbá, összehasonlítva a férfiak 45%-ával. Szintén a nők hajlamosabbak a háziállataiktól boldogabbá válni, mint a férfiak. Több férfi mint nő, 48% a 40%-kal szemben talált örömöt a más emberekkel való bizalmas barátságban, míg a férfiak 38%-a, valamint a nőknek csak 28%-a állította, hogy a barátokkal való italozás örömet okoz nekik.
Több nő, mint férfi mondta, hogy egy jó könyv elolvasása, egy kellemes étkezés vagy ajándékok vásárlása örömet okoz nekik. De Phillips azt is elmondta, hogy a kutatás megkérdőjelezett számos nemi szereotípiát, úgy találták, hogy az új ruhák és cipők vásárlása a nőknek csupán 30%-át tette boldoggá és több gyermekkel rendelkező nő és férfi, mint egyedülálló találta a szexet és a romantikát a boldogság forrásának.
„Amennyiben a boldogság mozgatóerejét kívánják felhasználni a márkájuk népszerűsítéséhez, fontos, hogy ne csupán a feltételezésekre hagyatkozzanak, hanem végezzenek kutatásokat is” - tette hozzá.