Négyből egy telefonközpontos szenved hangja miatt
Gyengülő hanggal küzdenek a call centerek dolgozói
A call centerekben dolgozók közöl négyből egy embert érintenek hang problémák, amelyek, ha nem kezelik őket, csak súlyosbodhatnak - derült ki egy új tanulmányból.
2012.04.19 10:15ma.huNégyből egy call center dolgozót érintenek hangproblémák. Brit kutatók 600 munkavállalón végeztek felmérést, 14 telefonközpontban Nagy-Britanniában és Írországban. A dolgozók 25 százaléka szenvedett hangproblémáktól, mint például a hang gyengülésétől, torokgyulladástól és légszomjtól.
Az is kiderült, hogy a call center dolgozók rendszeresen kaptak munkahelyi képzést, de ezek a programok a hangproblémákkal nemigen foglalkoztak.
"A hang háromból egy ember számára nagyon fontos munkaeszköz, nemcsak a telefonközpontokban, de a híradásban, a tanításban, a vezetésben, a marketingben, a kereskedelemben és még sorolhatnánk - mondta el a tanulmány vezetője, Diane Hazlett. - Ha a munkáltatók nem foglalkoznak azzal, milyen állapotban van a dolgozók hangja, az egy komoly üzleti kockázatot jelent."

A szakember szerint minden call centerben gondoskodni kéne időről-időre a dolgozók hangjának vizsgálatáról, sőt meg kellene előzni a problémákat, hogy fenntartsák az optimális, egészséges beszédhangot.
Az érintett ágazatokban a munkáltatóknak fel kell ismerniük, mennyire fontos a hang egészsége, és támogatniuk kellene a munkaerőt.
Diane Hazlett rámutatott, hogy az új call center dolgozók - különösen a nők - nagyobb kockázatnak vannak kitéve, mert alkalmazkodniuk is kell a hangosabb beszédhez, mint elváráshoz.
Fontos lenne a tájékoztatás és a képzés, a gyakori szünetelés munka közben és a torok megfelelő nedvességének fenntartása.