Nehezíti a tanulást az órai üzenetküldés
Sms: hiába hiszed, mást nem jegyzel meg!
A fiatalok gyakran írnak sms-t az órán, tanítás közben - szakemberek szerint ez zavarhatja tanulási képességeiket, hiszen nem tudnak egyszerre tanulni és erre is figyelni.
2012.04.06 18:55ma.huA Pittsburgh egyetem tanulmánya keretében 190 főiskolás töltött ki kérdőívet arról: hány sms-t küldtek, hányat fogadtak és mennyit tanultak az órán. Átlagosan 2,6 üzenetet olvastak és 2,4-et küldtek a tanóra közben.

Akik azonban kevesebbet sms-eztek, nagyobb önkontrollal rendelkeztek, és sokkal inkább képesek voltak figyelni arra, amit az előadó mond. Úgy érezték, többet is tanultak az órán.
Az online tanulmányt a kutatók a Communication Education szaklapban teszik majd közzé.
"Korábbi kutatásokból tudjuk, hogy a diákoknak, akik rendszeresen sms-eznek, valóságos szokásuk az órán is folytatni azt - mondta el Fang-Yi Flora Wei, a tanulmány elsőszámú szerzője. - Most láthatjuk, hogy az sms-ezés órán zavarja a tanulók figyelmét, márpedig a kognitív tanuláshoz ez elengedhetetlen."
"A diákok hajlamosak azt hinni, hogy képesek egyszerre több feladatra koncentrálni: figyelni az előadóra és közben sms-t írni. A valódi kérdés azonban nem az, hogy tudnak-e ezalatt tanulni, hanem hogy mennyire jól, ha nem tudják fenntartani a teljes figyelmet."
A szakember hozzátette: nem hisz abban, hogy az sms-ezés tiltása lenne olyan jó megoldás, mint ha mondjuk az előadó interaktív módszerekhez vagy egyéb stratégiákhoz folyamodna, hogy fenntartsa a tanulók figyelmét.