Nehéz, nehéz
BKK: szoros a 2015-ös a határidő a metrókocsik beszerzésére
A Budapest Közlekedési Központ (BKK) beruházási igazgatója szerint szoros a 2015-ös határidő arra, hogy új közbeszerzést írjanak ki 4-es metró szerelvényeire, és időben le is tudják zárni.
2011.05.23 14:35MTISomodi László erről a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának hétfői ülésén beszélt.
Azt mondta, a szakma szerint könnyen előfordulhat, hogy nem sikerül úgy elkezdeni az új járműbeszerzést, hogy a szerelvények 2015-ig forgalomba is álljanak. Ennyi idő alatt nehéz új szerelvényeket legyártani - tette hozzá.
Közölte azt is, hogy kedvezőbb helyzetben lennének, ha tárgyalásos közbeszerzési eljárást indítanának, de ezt az unió nem támogatja. A metrónak viszont 2015-ig el kell készülnie, ellenkező esetben Budapestnek vissza kell fizetnie a kapott EU-támogatást.
Somodi László a bizottság ülésén a BKK járműfejlesztési koncepciójáról is beszámolt. Mint mondta, a járműállomány elavult, a kötött pályás szerelvények esetén igénybe lehet venni uniós forrást, erről a közgyűlés korábbi ülésén már döntést hozott.
Az autóbuszoknál viszont elmondása szerint nem állnak rendelkezésre közösségi források, ezért vagy a város maga vesz új buszokat, vagy külsős cégektől vásárolja meg a szolgáltatást. Hangsúlyozta, hogy a városnak az előbbire nincs pénze, ezért a külső cég megbízása jöhet szóba, ehhez üzleti modellt kell kialakítani, ami jelenleg is folyamatban van.
Hozzátette: ehhez rendezni kell a BKV közszolgáltatási szerződést is, amely most nem EU-kompatibilis, és 2012-ben lejár.
Amíg az új járművek nem állnak forgalomba, a BKV idén is többet is felújít, illetve használt járműveket szerez be.
A fővárostól kapott 11 milliárdos támogatásból használt MAN trolikat, illetve Van Hool szóló autóbuszokat vásárolnak, és 12 villamosvonalon végeznek vágányfelújítási munkákat. A BKV tavaly október 20-án bontotta fel azt a szerződést az Alstommal, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban.
A felmondás oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06