Pontos infók a neten - kicsit talán drágán?
Hétmilliárdba fáj a veszteséges BKV GPS-rendszere
Elindulhat a BKV GPS-alapú utastájékoztató és forgalomirányító rendszerének kivitelezése, miután a közlekedési társaság szerdán aláírta az erről szóló szerződést a kivitelező Synergon Kft.-vel.
2010.10.29 08:38MTIA BKV csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a csaknem hétmilliárd forintos, 2012-re megvalósuló fejlesztés során a villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózatra telepítik a rendszert, ezzel jelentősen javítva a szolgáltatási színvonalat.
Közlésük szerint a GPS technológián alapuló rendszer lényege, hogy a járművek közlekedéséről pontos információkat szolgáltat majd az interneten, bárki számára elérhető felületen, mobil eszközökön (mobiltelefonon), valamint a megállóhelyeken és a járműveken elhelyezett kijelzőkön egyaránt.

Hangsúlyozták, hogy a járművek helyzetének pontos ismeretében egyszerűbbé válik a forgalmi beavatkozások megtervezése, hatékonyabbá válik a forgalom irányítása is.
A menetrend betartását a döntéstámogatási mechanizmusok biztosítják, a járművek egyenletesebb közlekedését pedig jelzőlámpák befolyásolása segíti majd, egyelőre kísérleti jelleggel. Olyan műszaki megoldásokat alkalmaz majd a BKV az új rendszer kiépítésénél, amely tekintettel van a rendszeres és alkalmi utasokra, a magyarul nem beszélőkre, a vakokra és gyengénlátókra, a hallássérültekre és a mozgáskorlátozottakra is.
A szolgáltatás nyújtásához szükséges fedélzeti vezérlőt és utastájékoztató rendszert 2295 járműre szerelik fel, 545 jármű pedig új kijelzőket kap. Mintegy 1220 helyszínen összesen 257 új közterületi utastájékoztató berendezést telepítenek, és 30 jelzőlámpás csomópontban lesznek befolyásolhatók a közlekedési lámpák.
A Synergon ezek mellett kiépíti a webes felületen is elérhető, valamint az SMS-alapú utastájékoztatási rendszert is.
A BKV-nak már vannak tapasztalatai hasonló rendszerrel, a 86-os busz vonalán több éve működik a GPS-alapú utastájékoztató rendszer. Az unió négymilliárd forinttal támogatja a rendszer kiépítését, erről még 2009 júniusában született döntés. Az akkori tervek ötmilliárdos összköltségről szóltak, és még 2009-ben elkezdték volna a kiépítését.