12 millió a nagy semmire

BKV útvonaltervező: kifutópályán gyalogosan keljen át

Botrányosan rosszra sikerült a BKV új útvonaltervezője. A közlekedési társaság új honlapján található utazástervező a VEKE szerint megbukott.

2010.05.06 16:28Esti Hírlap/Index

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület napokig tesztelte a BKV új szolgáltatását. Vitézy Dávid szóvivő szerint rengeteg problémát észleltek, emiatt bevezetésre alkalmatlannak tartják a BKV új honlapját, sőt, vizsgálatnak vetetnék alá a weblap „keletkezését", hiszen a hibák ellenére 12 millió forintot ki is fizettek rá - tudta meg az Esti Hírlap.

A VEKE szerint az egész honlap körülbelül 15 évvel van lemaradva dizájnban és funkcionalitásban a nyugati városok honlapjaitól (Párizs, London). Alig van tartalmi újítás, használhatatlan az útvonaltervező. A menetrendek továbbra is áttekinthetetlenek, és csak a végállomási indulási időket írják ki.

A hibákat az Index szedte csokorba a VEKE segítségével. A legtöbb gond az éjszakai utazásokkal akad. Néhány napja még azt javasolta a szoftver, hogy Ferihegy 1-ről a Ferihegy 2-re a kifutópályán gyalogosan keljen át az utazó. Most már ezt félig javították, de a program jelenleg azt írja: a jelenlegi beállításokkal nem tervezhető útvonal. De ez is komoly hiba, hisz a 200E busz jár a két terminál között.

Az Astoriától Ferihegy 2-re 1 óra 58 perces utat javasol a tervező közel 2 kilométeres gyaloglással hétköznap délelőtt. Ferihegyen a 200E busszal való érkezés után gyalog visz be a kifutópálya közepére, egy szerinte 35 perces sétával. Ez a külföldieket könnyen félrevezetheti az útnak indulásnál.

A tesztelő társaság a Kálvin térről is nézte 23:55-ös indulással Gyál felsőre a kapcsolatot. 23:57-kor van 914-es, amihez csatlakozik 994-es, tehát egy átszállással, várakozás nélkül lehetne utazni, ehhez képest a program 16 kilométer gyaloglást javasol, 6 óra időtartamban.

Móricz Zsigmond körtér-Hűvösvölgy, 23:53-as indulással: van 23:56-kor kocsiszíni 61-es, 0:02-kor 960-as, mindkettő elvisz a Moszkváig, onnan pedig van 956-os Hűvösvölgybe. Mégis, végig gyaloglást ajánl az útvonaltervező.

A kereső egyéb szépségeket is tud. Ha egy külföldi fejével gondolkozva beírja valaki, hogy Airport, kiadja a XXII. kerületi Sport utcát. Ha beírja mondjuk, hogy Synagogue, akkor elküld Soroksárra, a Láng Endre utcába.

Ha ez még nem volt elég, akkor most jön a java: a program nem ismeri a metróállomások neveit. Ha beírja az érdeklődő, hogy Ferenc körút, elvisz a Ferenc körút közepére, de nem a metróállomáshoz, és a metróállomás a címlistában sem választható. Ha azt írja be, hogy Klinikák: nem is hallott még róla, a Karikás Frigyes utcát ajánlja a XIII. kerületben.

A szolgáltatás nem kompatibilis más szolgáltatókkal, a MÁV-ot és a Volánokat nem ismeri, pedig ugye közös bérlet van. Pl. Ferihegy esetében a vonatot fel se ajánlja alternatívaként. Nem ismeri a gyaloglásnál a terepkülönbségeket, így előfordul, hogy átgyalogoltat a Gellért hegyen keresztbe.

A program csak egy ajánlatot ad, ami épp abban a percben működik.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.