Orbán a világhálón is hódítani készül...
Elindult a kampány: Orbán, mint Obama
A Fidesz tanult a hibáiból, a mostani kampányban erősen megjelennek a Barack Obama által használt eszközök. A politológus szerint nem véletlen a hasonlóság.
2010.01.30 10:29estihirlap.hu
Yes, We Can! (Képesek vagyunk) Change! (Változás) - kiáltotta Barack Obama a legutóbbi amerikai elnökválasztáson. Ugye ismerősen hangzik? A történelmi demokrata győzelem után Orbán Viktor, a Fidesz elnöke is gyakrabban használta a „Változás" szót, sőt, szlogenként is megjelent a plakátokon. Alig egy hete kezdődött a 2010-es választási kampány, Orbán Viktor felbukkant a világhálón, no nem is akárhogy.
A Fidesz-vezér óránként tudósít pillanatnyi elfoglaltságáról, ugyanúgy, mint a mostani amerikai elnök akkoriban.
- Ma edzéssel indult a nap. Felcsút, -10 fok, 35 perc futás, 30 perc konditerem. Csoda, hogy nem fagyott le a fülem. Utána öltöny, nyakkendő, kávé, klubtulajdonosok - írja Orbán a reggeli bejegyzésében. Olyan érzésünk támad, mintha a haverunk lenne.
Kiszelly Zoltán politológus az Esti Hírlapnak elmondta: a Fidesz az amerikai kampányt másolja, négy évvel ezelőtt a párt nagyot bukott a német példával. Orbán Viktor ritkábban szólal meg, így lehetőség nyílik gyakrabban az emberek közelébe férkőzni.
- A Fidesz az internetes megjelenéssel a fiatalabb korosztályt kívánja megnyerni a pártjának. A fiatalabbak zöme Jobbikos, őket szeretné a modern eszközökkel megszólítani - magyarázta a politológus, aki hozzáfűzte: általában a fiatalokat nem érdekli a politika, az emberek az újságokból később jutnak a hírekhez - a közösségi portál pont alkalmas az előbbiek kikerülésére, hiszen az internet első kézből tudósít.
Orbán Viktor stábja minden részletet kidolgozott. A werkfotókon látható, hogy a miniszterelnök-jelölt újságot olvas és gyorsétteremi ételt fogyaszt.
- Ebből is látszik, hogy fiatalokat célozták meg, hiszen a gyorsétterembe főleg a fiatalabb korosztály jár - érvelt Kiszelly, aki szerint a szocialista miniszterelnök-jelölt Mesterházy Attila csak muszájból készített profilt az oldalra, mert trendi. Ők az idősebb szavazóikat próbálják visszaszerezni.
- Gyurcsány Ferenc jól használta az internetet, Mesterházy ezzel szemben inkább nagy öregek társaságában mutatkozik, mint Lendvai Ildikó és Kovács László. Sokan nem ismerik őt, így hitelesítőket keres, ezért a plakátokon sem egyedül szerepel - magyarázta a politológus.