Újabb eredménytelen tárgyalás

Nem közelednek az álláspontok a MÁV és a VDSZSZ között

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a MÁV Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a szakszervezet bérköveteléséről, illetve a sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.

2008.02.20 17:26MTI

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a szerdai tárgyalás után elmondta: hétfőn 15 órakor folytatják az egyeztetést a MÁV Zrt.-vel, amelyet a munkaügyi közvetítésre felkért Herczog László, a munkaügyi tárca szakállamtitkára, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítője vezet. A VDSZSZ elnöke közölte: még szerda kora este összeül a szakszervezet sztrájkbizottsága, ám azon nem lesz feltétlenül döntés arról, hogy folytatják-e és mikor a munkabeszüntetést. 

Amennyiben újból folytatják a sztrájkot, arról először a MÁV-ot tájékoztatják, amelynek az utazóközönséget időben értesítenie kell. Gaskó István, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke elmondta: a munkáltató nem hajlandó a két lényegi kérdés egyikében sem engedni, és egy tapodtat sem hajlandó álláspontjáról elmozdulni. 

Utalt arra, hogy a VDSZSZ több kompromisszumos technikai javaslatot tett. Így például a szakszervezet számára dolgozónként egyszeri nettó 250 ezer forinttal és a 6,9 százalékos bérfejlesztésen felül még 10 százalékos követeléssel kapcsolatban elfogadhatónak tartanák, ha azt nem egy év alatt kapnák meg a dolgozók, vagy a választható béren kívüli juttatáshoz csatolnák.
 
Így egy része még az idén kifizethető lenne, ráadásul az a munkaadónak kevesebb adó- és járulékteherrel járna, mintha bérként fizetnék ki. Gaskó István elmondta: a VDSZSZ akár elfogadhatónak tartaná azt is, ha a többlet bérfejlesztést munkaidőcsökkentéssel oldanák meg. Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője megerősítette: a MÁV nem engedhet álláspontjából, és ellenzi, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák. 

A MÁV a sztrájk alatti még elégséges vasúti szolgáltatással kapcsolatban engedményt tett, és a napi 800 szerelvény közlekedésével is megelégedne. Ez azt jelentené, hogy üzemkezdettől 8 óráig illetve 13 és 19 óra között valamennyi elővárosi vonat közlekedne, az egyéb vonalakon 2-2 vonatpár, és plusz a fővonalakon 9 szerelvény járna. 

Emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ ezzel szemben napi mindössze 320 szerelvény indítását javasolta, ami a MÁV szóvivője szerint jóval kevesebb, mint az 1995-ös MÁV és vasúti szakszervezetek közötti elégséges szolgáltatásról született megállapodás.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.