A minisztérium kiegészítő megrendelést adott le
Mégsem állt le a fenyvesi kisvasút
A korábbi tervekkel ellentétben nem szűnik meg a közlekedés a balatonfenyvesi kisvasúton, a Somogyszentpál-Balatonfenyves vasútvonalon a vasárnapi menetrendváltást követően is folyamatos a személyszállítás, arra a minisztérium kiegészítő megrendelést adott le - nyilatkozta Arzt Gergely, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferense az MTI-nek.
2009.12.13 10:42MTIA szóvivő közlése szerint a vonal menetrendje változatlan marad, a megrendelés a következő menetrendi évre szól. A keskeny nyomtávú vasút további hasznosítási lehetőségeit az érintett önkormányzatokkal közösen keresi a szaktárca. Arra kérdésre, hogy mi szólt a kisvasút megszüntetése, majd megtartása mellett, a szóvivő kifejtette, az utasforgalmi adatok alapján nem lenne indokolt a további működtetése.
A vonal a jellegénél, használati céljánál fogva nehézkesen illeszthető be a MÁV tevékenységébe. Ami további üzembetartását indokolja az az, hogy kiváltása autóbusszal csak nagy kerülővel, jelentősen növekvő menetidővel vagy pedig egy sorompóval lezárható magánúton lenne megoldható. A vonal üzemeltetésének éves költsége a számítások szerint 104,7 millió forint - közölte Artz Gergely. Lombár Gábor, Balatonfenyves polgármestere üdvözölte a minisztérium döntését, és a kisvasút ügyének rendezéséhez való egyre konstruktívabb hozzáállását.
Mint kifejtette, a régió turisztikai attrakciójának is számító, Imremajor egyetlen közösségi közlekedését biztosító kisvasút bezárásának ötlete évek óta visszatérő szándék, a vonal hosszát már jelentősen megnyirbálták. A kisvasút megmentésért a térség folyamatosan küzd, így régóta napirenden van az az elképzelés is, hogy az érintett önkormányzatok vagy erre alkalmas gazdasági társaság átveszi a vonal működtetését, de a MÁV eddig nem közölt ellenőrizhető adatokat arról, hogy ez mennyibe kerül - állította a polgármester, akinek tudomása szerint a MÁV-nál többféle, egymásnak ellentmondó számítás is készült a vonal üzembetartásának költségeiről.
A számításokat az torzítja jelentősen, hogy a MÁV egyéb költségeit is a kisvasútra terhelte - tette hozzá.
Lombár Gábor hangsúlyozta, az önkormányzatok akkor tudják majd a tárca helyett megrendelni a szolgáltatást, ha ehhez normatív támogatáshoz vagy egyéb pályázati lehetőség útján forráshoz juthatnak. Mint arról az MTI korábban beszámolt, Hónig Péter közlekedési miniszter leszögezte, a tárca a fenyvesi kisvasutat sem megszüntetni, sem szüneteltetni nem akarja, hanem az érintett önkormányzatokkal közösen helyi megrendelésűvé kívánja tenni már 2010-ben.
Ez pedig azt jelenti, hogy az érintett települések számára erőforrást kell biztosítani ahhoz, hogy megrendeljék a MÁV-tól a szolgáltatást. A szükséges pénzügyi és jogi feltételek tisztázása folyamatban van - derült ki a levélből.