"Reform erejű" intézkedések lesznek
MÁV: 2010-ben 40 milliárddal kevesebb jut a vasúti közlekedésre
"Vizsgálni szükséges" lehetőség, hogy nemzetközi szakértőkből, külső tanácsadókból álló menedzsmentre bízzák a MÁV-csoport átszervezését - olvasható a Magyar Nemzet birtokába jutott, nem nyilvános előterjesztésben, amely "reform erejű" intézkedéseket javasol a vasúti ágazat átalakításában és a helyközi közlekedésben.
2009.08.18 06:58Magyar NemzetAz Antali Károly, a közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos által jegyzett, július 31-én véglegesített anyagon a lap megjegyzése szerint azt is feltüntették, hogy az nem tekinthető a kormány álláspontjának, mert a kormány még nem tárgyalta.
A dokumentum négy alapproblémát határoz meg a szektort illetően: a vasúti és a közúti közlekedés párhuzamosságait, a MÁV-csoport "indokolatlanul magas" működési költségeit, azt, hogy megszorító és takarékossági intézkedések szükségesek, és hogy 2010-ben negyvenmilliárd forinttal kevesebb pénz jut közösségi közlekedésre.
Az előterjesztés megjegyzi: ekkora elvonás változatlan feltételek mellett 110 milliárdos veszteséget okozhat, elsősorban a MÁV-csoportnál.
Az anyag a javasolt reformintézkedések között említi a MÁV-csoport profiltisztítását, a jelenlegi tarifarendszernek és a kedvezmények elszámolásának a felülvizsgálatát, valamint a MÁV Zrt. és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. közötti ingatlanrendezés ügyét is.
Az előterjesztő szerint "vizsgálni szükséges" egy potenciálisan nemzetközi szakértőkből, külső tanácsadókból álló menedzsment igénybevételének lehetőségét is - olvasható a cikkben.