Nem született megállapodás reggeli egyeztetésen
Vasutassztrájk: A VDSZSZ folytatja a sztrájkot
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) határozatlan ideig tovább folytatja a vasárnap óta tartó országos vasúti sztrájkot, miután a szakszervezet vezetői szerda délelőtt sem jutottak megállapodásra a MÁV képviselőivel.
2008.12.17 12:55MTIGaskó István nem nevezte meg pontosan, meddig folytatják a sztrájkot, ugyanakkor újságírói kérdésre válaszolva kijelentette: december 24-én, 25-én és 26-án teljes üzemet terveznek. A szakszervezet elégséges szolgáltatásra vonatkozó közel 400 vonatos ajánlatát a MÁV szerdán sem fogadta el, a vasúttársaság továbbra is több mint 800 vonat közlekedését követeli - mondta el a VDSZSZ elnöke.
Hozzátette: ajánlatukat, amely a szokásos napi vonatszám mintegy 13 százalékának felel meg, egy korábbi MÁV-vezetés már elfogadta, annak ellenére, hogy akkor sokkal nagyobb volt az utasforgalom, mint ma. Gaskó István szerint a megállapodás elmaradásáért a felelősség a MÁV-ot terheli. A VDSZSZ 400 vonatos ajánlata vonalanként négy vonat közlekedését tenné lehetővé naponta - mondta el Gaskó István.
Ez azt jelenti, hogy például a Déliből, ahonnan vasárnap este 6 óra óta egyetlen vonat sem indult el és érkezett, naponta 20 vonat közlekedhetne. A VDSZSZ elnöke elmondta: a sztrájkolók részéről nagy nyomás nehezedik a szakszervezetre, hogy a munkabeszüntetést csak akkor fejezzék be, ha megállapodás születik.
Gaskó István reálisnak és megalapozottnak nevezte a szakszervezet követeléseit, és úgy vélte, azok teljesítéséhez a vasúttársaságnak rendelkezésre állnak a források. Legalább öt per eredménye igazolja, hogy jogszerű a VDSZSZ sztrájkja, és így a követelések is - húzta alá. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke "háborús állapotokról" beszélt a sztrájkolók és a vasúttársaság között. A keddi rákosi eset mellett nehezményezte azt is, hogy a szolnoki állomásfőnök "harsogva üvöltözik" beosztottjaival. (Rákos állomáson kedden reggel hosszú vitát, huzakodást követően vette át az állomásfőnök két sztrájkba lépő dolgozó feladatait, a MÁV szerint törvényesen, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) szerint törvénytelenül.)
Továbbra is kiszámíthatatlan a vasúti közlekedés
Továbbra is kiszámíthatatlan a vasúti közlekedés, a vasárnap óta tartó vasutassztrájk miatt szerdán is útvonal-rövidülésekre, járatkimaradásokra, és jelentős késésekre kell számítani; a szakszervezetek és a munkáltató képviselői kilenc órakor ismét tárgyalóasztalhoz ülnek, miután előző nap sem a sztrájkkövetelésekről, sem a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sem tudtak megállapodni.
Budapesten a Déli és a Keleti pályaudvaron nincs vonatközlekedés, de a Nyugati pályaudvar működik - mondta az MTI-nek Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.
Korábbi közlés szerint a kedd esti műszakváltás során az 1.660 forgalomirányítóból 115 vasutas nem vette fel a munkát, a többség, 1.545 munkavállaló azonban dolgozik.
A mozdonyvezetők száz százalékban dolgoznak. A MÁV-START kedd éjszakára kivezényelt 904 dolgozója közül 299-en sztrájkolnak. A MÁV Zrt. vezetése szerda reggel ismét azt közölte, hogy a sztrájkot szervező szakszervezet követeléseit irreálisnak tartja, azokban ezért nem engedhet.
A cég ugyanakkor kész tárgyalni minden reális igényről, kérésről és követelésről. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) azt szeretné elérni, hogy kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék kiszervezési pótlékban.
[1/3] | ![]() |
|