22 érkező, 25 induló járatot töröltek Ferihegyen
Budapest Airport: "Nem engedünk a zsarolásnak!"
A ferihegyi repülőtér üzemeltetője felháborítónak tartja, hogy miközben a vállalat célja a légikikötő biztonságos üzemeltetése, a két szakszervezet - mint mondja - kizárólag azon munkálkodik, hogy önös céljaik elérésére használják fel Ferihegyet és az itt megforduló utasok tízezreit.
Képek, káosz és káosz - pattanásig feszült a helyzet a repülőtéren!
Több gép sikeresen elindult, így a Malév párizsi, a cseh légitársaság prágai, valamint a TAP lisszaboni járata is. Útban van New York felé a Delta légitársaság Boeing-767-es gépe is.
Az Easyjet utasai eljuthatnak Berlinbe, a British Airways fél ötkor indul Londonba.
A Germanwings is ugyanekkor száll fel Stuttgart felé. A 2B terminálon lassan ugyan, de folyamatosan jutnak át az utasok a biztonsági ellenőrzésen.
Az Orangeways buszos vállalat Ferihegyről olcsó jegyárak mellett szállítja az utasokat Pozsonyba, Prágába, Münchenbe. Bécsbe és Kolozsvárra.
A Budapest Airport nem enged a zsarolásnak. - közölte Szollár Domokos, kommunikációs vezető - A ferihegyi repülőtér üzemeltetője felháborítónak tartja, hogy miközben a vállalat célja a légikikötő biztonságos üzemeltetése, a két szakszervezet kizárólag azon munkálkodik, hogy önös céljaik elérésére használják fel Ferihegyet és az itt megforduló utasok tízezreit. Olyan követelések miatt próbálják megbénítani a repülőteret, mint a takarítás kiszervezésének megakadályozása, vagy a Kollektív Szerződés aláírása, amelyről folyamatosan tárgyalt a BA. A Budapest Airport elfogadhatatlannak tartja, hogy a szakszervezetek csak azért sztrájkoljanak, mert megtehetik.
Megtehetik, hiszen olyan területen dolgoznak, ahol a munkabeszüntetés utasok ezreinek okoz kellemetlenséget. A szakszervezeti vezetők néhány órára élvezhetik a nyilvánosság figyelmét, a repülőtérnek, a dolgozóknak és az utasoknak azonban mérhetetlen károkat okoznak.
"Nincs leépítés Ferihegyen. "
Miközben a Gatwick repülőterén hétfőn jelentették be száz alkalmazott elbocsátását és a légiipar soha nem látott válságban van, a BA két szakszervezete azt tekinti a legfontosabb feladatának, hogy akadályozza az ország légi közlekedését. - folytatja levelében a szóvívő - Ma Magyarországon naponta százak veszítik el állásukat. A BA megértené a sztrájkolók dühét, ha tömeges elbocsátásokról érkeznének hírek.
Ilyesmiről azonban szó sincs: A BA 2006-óta tervezi a takarítás kiszervezését. Akkor valamennyi érdekképviselet egyetértett ezzel. A kiszervezés célja, hogy ez a terület profi szolgáltató kezébe kerüljön. A vállalat másik terve a Létesítmény fenntartás bizonyos - nem speciális repülőtéri tevékenységeket végző - részlegeinek átadása saját leányvállalatának, amely a BA tulajdonában maradna. Ez az, ami ellen a két szakszervezet tiltakozik.
Jost Lammers vezérigazgató a mai napon fogadta azt a delegációt, amely az öt hónapja tartó Kollektív Szerződés tárgyalásának újabb fordulójára érkezett. A dátumban - az informácók szerint - még a sztrájk előtt megegyeztek.
A vezérigazgató egyetlen feltétele állítólag a sztrájk azonnali felfüggesztése volt.
A sztrájk napi több tíz millió forintos kárt okoz a BA-nak és rendkívül nehéz helyzetbe hozza légitársaságainkat - köztük a Malévet.