Népszerűtlenek a plusz díjak

Nem szeretik a légi utasok a trükkös díjakat

A légi utasok döntő része a lehető legalacsonyabb áron utazik és maga akar dönteni arról, hogy kér-e fizetős többletszolgáltatást: az utazók egyöntetűen elítélik azokat a pótdíjakat, amelyeket a társaságok olyan nélkülözhetetlen szolgáltatásoknál, mint például a csomagok feladása, vagy az összegyűjtött légi kilométerek beváltásakor kérnek.

2008.12.09 06:41MTI

Az IBM és a Braun Research közös kutatásából kiderül az is, hogy az utasok a csomagdíjat egyszerűen a "legvisszataszítóbb lehúzásnak" tartják. Az ezer amerikai utas megkérdezésén alapuló felmérés szerint sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt. 

A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli, ám mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék. 

A tanulmány egyik megállapítása: amennyiben az árazás korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhetnének magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak akkor, ha azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre. 

Az IBM közölte, hogy a reprezentatív vizsgálat eredményei alapján az IBM üzleti tanácsadó egysége üzletfejlesztési stratégiákat, és az utasok hűségét növelő megoldásokat dolgoz ki légitársaságok számára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.