Oktatás
Czunyiné: nem várt siker a Digitális témahét
Hétszázötvennél több intézmény csatlakozott, és 5500 pedagógus csaknem 1900 programot kínál az első alkalommal megrendezett eseménysorozat ideje alatt, mintegy 75 ezer diákot elérve ezzel.
2016.04.04 12:22MTINem várt sikernek nevezte a digitális kompetenciák elterjesztését segítő eseménysorozatot a digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos hétfői megnyitó sajtótájékoztatón, Budapesten.
Már induláskor nem várt sikert hozott a péntekig tartó Digitális témahét. Hétszázötvennél több intézmény csatlakozott, és 5500 pedagógus csaknem 1900 programot kínál az első alkalommal megrendezett eseménysorozat ideje alatt, mintegy 75 ezer diákot elérve ezzel - mondta Czunyiné Bertalan Judit.
Leszögezte: két évtized múlva az állások zömének betöltéséhez már követelmény lesz a digitális írástudás, ezért is célja a kormányzatnak, hogy amikor majd minden iskolában elérhető lesz a szélessávú internet, elegendő és megfelelő digitális tananyag álljon rendelkezésre.
A kormánybiztos megjegyezte: az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Digitális témahét című rendezvényének célja az, hogy egy teljes héten keresztül minél többet és minél komplexebben, akár a tantervi kereteken túllépve használják a csatlakozó intézmények a digitális eszközöket.
Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos az eseményen arról beszélt: a teljes oktatási-képzési rendszer feladata, hogy felkészítse elsősorban a fiatal nemzedékeket a jövőre, "a maihoz képest elképesztően gyorsan változó világra".
Hangsúlyozta: a kormányzat célja az, hogy az évtized végére befejeződjön a hazai oktatási rendszer teljes digitális átalakítása.
Vityi Péter, az IVSZ alelnöke az eseményen arról beszélt: a magyar gazdaságban 21-22 ezer informatikai állás betöltetlen, ami magában háromszázmilliárd, továbbgyűrűző hatásaival együtt ezermilliárd forintos kiesést jelent. Kitért arra, a jövő állásai már a virtuális és a fizikai világ határán jönnek létre, annak részei pedig helytől, időtől, sokszor a költségektől is függetlenné válnak.
Horváth Ádám, a szervezet oktatási igazgatója a rendezvényen úgy fogalmazott: az a pedagógus támogatja a legjobban a diákjait, aki nem átadja az ismereteket, hanem ösztönzi őket arra, hogy rátaláljanak; aki nem mondja meg a megoldást, hanem bevonja őket egy közös felfedezésbe; aki nem egyéni versenyhelyzeteket teremt, hanem csapatjátékot alakít ki.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06