Legyen ön is milliomos
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának tanulmányát nettó 527 millió forintért készítik
Megvalósíthatóság.
2015.04.21 17:49MTIA Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt, hirdetmény nélküli, tárgyalásos közbeszerzést közös ajánlattevőként a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., valamint az ECOROAD Kft. nyerte nettó 527 millió forintos ajánlatával - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A pályázatra beérkezett három ajánlat közül az ár szempontjából legelőnyösebbet választotta a kiíró MÁV Magyar Államvasutak Zrt. A szerződés eredetileg becsült összértéke nettó 550 millió forint volt.
Ajánlatot tett a nyertesen kívül az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., valamint az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft.
Az MTI korábban hírt adott arról, hogy a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal korszerűsítésének együttműködési tervét január közepén írta alá Belgrádban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Zorana Mihajlovic szerb infrastruktúraügyi miniszter, valamint Hszü Hszian-ping, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) alelnöke. A projekt első fázisa a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése.
Jelenleg a kínai áruk a görög kikötőkön át jutnak Európába, Belgrádnak és Budapestnek egyaránt az az érdeke, hogy új útvonalat nyisson, amely a legjobb és leggyorsabb lenne Nyugat-Európába.
A kínaiak a beruházás 85 százalékának finanszírozására adtak ajánlatot, de még megállapodásra kell jutni a hitel feltételeiről.
A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani. Ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. Az óránként akár 200 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályán a vonatok menetideje több mint a felére csökkenhet. A majdnem 400 kilométeres távot a vonatok 8 óra alatt teszik meg, a vasút felújítását követően pedig várhatóan 2 óra 40 percre csökkenhet a menetidő.
A majdnem hárommilliárd dolláros beruházásról 2013-ban a bukaresti Kelet-Közép-Európa-Kína csúcstalálkozón tárgyaltak a felek először. A vasútvonal kiépítéséről szóló megállapodást pedig tavaly decemberben írták alá Belgrádban.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06