Egységes európai turisztikai marketing, "brand"
Ujhelyi István vezeti a turizmusért felelős EP-munkacsoportot
Egyes mérések alapján a világ GDP-jének kilenc, az európai közösség GDP-jének pedig öt százalékát ez a szektor termeli, s emellett csaknem húszmillió európai munkahelyet biztosít.
2015.02.03 11:14MTI
Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti (EP-) képviselőt válaszották meg kedden az EP közlekedési és turisztikai bizottságában a turizmusért felelős munkacsoport vezetőjévé - tudatta a politikus irodája.
A munkacsoportban 19 EP-képviselő kapott helyet, Ujhelyi pedig arra tett javaslatot, hogy a szakpolitikusok közösen értékeljék ki a 2011-es, utolsó turisztikai jelentés óta az ágazatot érintő eseményeket, egyúttal felügyeljék aktívabban és szorosabban a többi parlamenti szakbizottság turizmust is érintő munkáját.
"Alapvető fontosságú, hogy az európai közösség kiemelten kezelje a turizmust, amely szinte az egyetlen olyan ágazat, amely a gazdasági válság ellenére is bővülni tudott" - húzta alá a politikus, emlékeztetve: egyes mérések alapján a világ GDP-jének kilenc, az európai közösség GDP-jének pedig öt százalékát ez a szektor termeli, s emellett csaknem húszmillió európai munkahelyet biztosít.
Ujhelyi egységes európai turisztikai marketing, "brand" megteremtését is szorgalmazta, s úgy vélte, hogy jobban fel kellene térképezni az unión kívülről, főleg Ázsiából érkező turisták igényeit. Az MSZP-s politikus, az EP szociáldemokrata frakciója magyar küldöttségének vezetője az EP, az Európai Bizottság és a szektor közötti szorosabb együttműködés előmozdítása érdekében különleges partnerség létrehozását kezdeményezte.
Ujhelyi István a turizmus magyarországi helyzetével kapcsolatban kiemelte: sajnálatos, hogy az Orbán-kabinet az idei költségvetésben a korábbi összeg töredékét különítette csak el turisztikai célokra és az uniós forrásokat sem használják fel kellő mértékben a szükséges marketingre. A politikus egyúttal segítséget ajánlott ezen a téren a kabinetnek, ám egyúttal arra kérte a kormányt, hogy vegye komolyan a turizmus kérdését, s a jövőben a szektort érintő döntéseknél kérje ki az érintettek véleményét