Egy struktúraátalakítás jelenthet garanciát
Egységes jegyrendszert szeretne Kocsis István vezérigazgató
Az utasközpontúságot, a tőkebevonást, a vállalat struktúrájának holdingszerű átalakítását, a MÁV-val és a Volánnal való stratégiai együttműködést, kiszámíthatóbb menetrendet és az egységes teljesítményarányos jegyrendszer bevezetését említette tervei között Kocsis István, a BKV új vezérigazgatója első munkanapján, hétfő délután tartott sajtótájékoztatóján.
2008.09.01 19:03MTIA fővárosi önkormányzat által öt évre kinevezett cégvezető hangsúlyozta, hogy egy struktúraváltás egészen más helyzetet eredményez majd a BKV-nál, majd közölte, hogy 2-3 év alatt lehet átstrukturálni a mai rendszert. Leszögezte azt is, hogy minden tapasztalatát felhasználja ahhoz, hogy a céget kivezesse "ebből a kriminalizált állapotból". Kocsis István kifejtette, hogy pályázatában privatizációt nem javasolt a cégtulajdonos önkormányzatnak, a tőkebevonást azonban szükségesnek tartja.
A társaság finanszírozásával összefüggő kérdésekre a helyzet áttekintése után ad választ - jegyezte meg a cégvezető, akinek a háta mögött helyet foglalt a BKV korábban kinevezett összes vezérigazgató-helyettese is. Kocsis István elmondta, hogy pályázatában ő egy víziót vázolt fel, amihez elengedhetetlen a cégtulajdonos hozzájárulása. Hangsúlyozta, hogy csak egy struktúraátalakítás jelenthet garanciát arra, hogy hatékonyabb legyen a társaság működése, majd közölte azt is, hogy áttekinti elődje 50 pontos reorganizációs elképzeléseit, s pártolni fog minden olyan elgondolást, ami segíti a cég helyzetét.
A vezérigazgató érvelni fog amellett, hogy a tulajdonos és a kormányzat részéről egyaránt nagyobb támogatást kapjon a cég. Kocsis István nem számít arra, hogy a jegyárból származó bevételeket radikálisan növelhetné. Úgy vélte, hogy a jegyek ára már európai színvonalú. Az általa 30 százalékosnak nevezett bliccelési arány azonban változtatásra szorul - hangsúlyozta. Hasonlóképpen változtatásra, korszerűsítésre van szükség a BKV elöregedett járműparkjának megújítása érdekében is. Idén egymilliárd forintot szánnak buszvásárlásra, az azonban még eldöntésre vár, hogy új vagy használt járműveket vesznek-e - jegyezte meg.
A vezérigazgató szólt arról is, hogy ismeretei szerint szakszerűen zajlik a BKV paraméterkönyvének, összmenetrendjének folyamatos bevezetése, amelynek újabb állomása szeptember 6-án lesz. Úgy vélte, hogy a cégnek nem kell szégyenkeznie szolgáltatási színvonala miatt, ami továbbra is európai szintű.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06