Eddig száz panaszt és javaslatot kaptak
BKV: kevés problémát jelentett a közlekedési átállás
A BKV szerint a vártnál kevesebb problémát okozott az átállás első üteme a budapesti tömegközlekedésben; a csütörtöktől érvényes új menetrend miatt eddig mintegy száz panasz, illetve módosítási javaslat érkezett a társaság ügyfélszolgálatához - közölte szóvivő pénteken az MTI kérdésére.
2008.08.22 13:05MTIA BKV megfelelő számú jelzés esetén figyelembe veszi az igényeket a jövő évi paraméterkönyv készítésekor - közölte szóvivő az MTI kérdésére Szilágyi Károly ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a menetrendek szeptember 6-ai, újabb módosításakor már "sokkal komolyabb" változásokra kell számítaniuk az utasoknak. Közölte, a BKV azt várja a járathosszabbításoktól, összevonásoktól, átszervezésektől, hogy ősztől kevesebben ülnek autóba, és többen választják majd a közösségi közlekedést.
Kérdésre közölte azt is, a cégnek új buszokra lenne szüksége, ám egyenlőre nem tud arról, hogy a tulajdonos fővárosi önkormányzat pályázatot írt volna ki új járművek beszerzésére. A szóvivő elmondta, a BKV 1.235 (részben vállalkozói tulajdonú) autóbuszt, 108 trolibuszt, valamint 400 villamost bocsátott a változtatás első napján forgalomba; a járművek "műszakilag jól bírták" a terhelést.
Az MTI kérdésére közölte, eddig azért nem adtak ki új hálózati térképet, mert a 141-es busz új vonalán, Budafok térségében még több helyi lakó tiltakozik a vonalvezetés ellen, és félpályás útlezárást is kilátásba helyeztek. A szóvivő szerint ebben az esetben mintegy száz tiltakozó áll szemben háromezer környékbeli érdekével. Elmondta, a budafoki önkormányzat rendőri segítséget kért a vitatott megállók megépítéséhez. Hozzátette: bíznak abban, hogy feloldható a konfliktus.
Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese azt közölte, az eddig kinyomtatott 850 ezer tájékoztató kiadványon túl újabb 250 ezer példányt rendelnek a szeptember 6-ai "második lépcsős" változtatások idejére. A cég vezetője a kedvező változások között példaként említette, hogy a Pest megyei Pécelről Budapestre járóknak ezentúl nem kell átszállniuk, mert a járatösszevonásoknak köszönhetően közvetlen járatot kaptak az Örs vezér téri metróállomásig.
A változások közé tartozik az is, hogy a BKV a jövőben a menetrendeket meghatározó paraméterkönyv készítésekor a járatokon öt helyett már csak négy utassal számol egy négyzetméterre; ez azt jelenti, hogy csökkenhet a zsúfoltság egyes járatokon.