"Sérülhet a sajtószabadság"
Az EBESZ médiabiztosa szerint újra kellene gondolni a reklámadót
"Hátrányosan hathat a média pluralizmusára és sértheti a sajtószabadságot Magyarországon. A törvényt vissza kellene küldeni a magyar parlamentnek további vitára, amelybe bele kellene vonni az összes érintettet."
2014.06.13 18:55MTI
Magyarországnak újra kellene gondolnia a média reklámbevételeinek megadóztatását, mert sérülhet a sajtó sokszínűsége - vélekedett pénteken Dunja Mijatovic, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) sajtószabadság-képviselője.
Mijatovic az AP amerikai hírügynökségnek küldött elektronikus levelében adott hangot az adó miatti aggodalmának.
"Hátrányosan hathat a média pluralizmusára és sértheti a sajtószabadságot Magyarországon. A törvényt vissza kellene küldeni a magyar parlamentnek további vitára, amelybe bele kellene vonni az összes érintettet" - írta Mijatovic.
Az adót szerdán fogadta el az Országgyűlés. Orbán Viktor miniszterelnök úgy nyilatkozott, hogy az új adó a médiában képződő extraprofitot célozza megcsapolni a bankok, távközlési cégek és más vállalatok túlzott hasznához hasonlóan.
"Be fogunk szedni 9-10 milliárd forintot egy olyan szektortól, amely nagy méretű, és nagyon nagy profittal dolgozik" - mondta Orbán Viktor pénteken a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.