MSZP
Intézményesített butítás = állami tankönyv?
Az alaptörvényt és a jelenlegi köznevelési törvényt is sérti, hogy csorbul a pedagógusok tanítási szabadsága.
2014.04.27 13:40MTI
Az "intézményesített butítás" eszközének tartja Kunhalmi Ágnes, az MSZP elnökségének tagja az állami tankönyvek bevezetését. Az ellenzéki párt szakpolitikusa vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: az államnak nincs elég ideje arra, hogy szeptemberre megfelelő minőségű tankönyveket fejlesszen.
Kunhalmi Ágnes szerint az állami tankönyvek bevezetése szembemegy az első Orbán-kormány által hozott tankönyvellátási - szavai szerint egyébként nagyon jó - törvénnyel, továbbá az alaptörvényt és a jelenlegi köznevelési törvényt is sérti, hogy csorbul a pedagógusok tanítási szabadsága. Ezzel kapcsolatban megjegyezte azt is, hogy Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár április 9-én adta ki a tankönyvjegyzéket, amelyekből a pedagógusoknak úgy kell választaniuk, hogy csak a címeket ismerik, de a könyvek tartalmát nem.
Az MSZP-s politikus szerint mindennek következményeként rohamosan esik majd a színvonal, tanulási és tanítási nehézségek jelentkeznek, és elvesznek az egyéni tehetségek. A gazdagok megpróbálják majd az oktatási rendszeren kívül megvenni a tudást, de akinek nincs pénze, erre nem lesz lehetősége. Ez az oktatási rendszer újabb munkanélkülieket termel majd Magyarországon - figyelmeztetett Kunhalmi Ágnes.
A politikus szerint nem igaz, hogy túl sok a tankönyv Magyarországon. Mint mondta, egy tananyaghoz jellemzően 6-7, legfeljebb 8 szabadon választható tankönyv volt, amelyek közül a pedagógusok választhattak. Emellett - szerinte - az is fals érv és hazugság, miszerint a cél az, hogy olcsóbbak legyenek a tankönyvek. Kunhalmi Ágnes szerint a könyvek nem lesznek olcsóbbak, mivel az állam a rendszerváltoztatás óta nem írt, nem fejlesztett tankönyvet. Mint mondta, az állami tankönyvek nincsenek készen, most veszik fel azokat az embereket, akik a nulláról próbálják meg szeptemberre "összeollózni" a könyveket.
Kiemelte: a tankönyv a gyermekek ismeretszerzésének fontos eszköze, de egyúttal a tanítás szabadságának, egyediségének egyik eszköze is. Kunhalmi Ágnes leszögezte: meg kell érteni, az, hogy a gyermekek miből tanulnak, a gyermekek életét, s az egész ország jövőjét is befolyásolja.
Az ellenzéki politikus szerint nem mindegy az sem, hogy a tankönyvek miként illeszkednek ahhoz az alapelvhez, hogy minden gyermek más, illetve minden gyermek másban tehetséges. Kunhalmi Ágnes Orbán Viktor miniszterelnöknek címezve a kérdést azt vetette fel: ha igaz az a tétel, hogy a magyar óvodások "sokfélék", akkor hogyan lesznek az iskolások "egyfélék".
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06