Egy cukrászda reklámozása miatt
300 ezres bírságot kapott az RTL Klub
A Médiatanács 300 ezer forintra büntette meg az RTL Klub-ot, mert egy műsorában úgy mutatott be egy cukrászdát, hogy az reklámnak minősült.
2013.04.17 09:53HavariapressAz RTL Klub egy hatrészes műsorában bemutatott egy óbudai cukrászdát, az árukészletet részletesen taglalva, a hely pontos címével. A Médiatanács véleménye szerint így a műsor egy klasszikus reklámhoz hasonlóan felkelthette a nézők érdeklődését, a cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutatták be.
A termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelyben a hirdetőnek fizetnie kell, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra.
A termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban, csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást. Nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A Médiatanács ezért a RTL Klub-ot 300 ezer forintra büntette.