Jelentős a közforgalom aránya
Völner: fejleszteni kell a városi közösségi közlekedést
Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon jelentős a közforgalom aránya a városi és elővárosi közlekedésben, de a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a fejlesztés szükségességére is felhívta a figyelmet egy csütörtöki budapesti szakmai fórumon.
2012.11.08 14:20MTIVölner Pál a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) szervezte X. Európai Közlekedési Kongresszuson a városi és elővárosi közlekedés előnyei közé sorolta a budapesti és több nagyvárosban meglévő kötöttpályás hálózatot, ugyanakkor a gyengeségek között említette a hatásos ellenőrzést akadályozó egységes jegyrendszer, az integrált utazási láncok hiányát, valamint az elöregedett járműállomány heterogén összetételét. Magyarországon a helyi közforgalomban mintegy 3 ezer autóbusz közlekedik, ezek átlagéletkora 15, Budapesten 18 év - jegyezte meg az államtitkár.
Völner Pál hangsúlyozta: a személyszállítási törvény kiemelten kezeli a közösségi közlekedés hosszú távon kiszámítható finanszírozásának megteremtését. Ezt szolgálja például az, hogy a szolgáltatókkal kötendő új közszolgáltatási szerződések 10 évre szólnak majd - fűzte hozzá. Az államtitkár kitért arra, hogy 2013. július 1-jétől a megtett úttal arányos elektronikus díjrendszert vezetnek be, a rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzéséhez a forrást a központi költségvetés biztosítja, a bevételek is a büdzsébe folynak majd be.
Az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányosan az autópályákon, autóutakon, egyes külterületi főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren. A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak - mondta Völner Pál. Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy az európai és a magyar közlekedésbiztonsági célkitűzések azonosak.
Az Új Széchenyi Tervben a közlekedésbiztonságra 50 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyből 38 milliárd forint felhasználását már lekötötték. A helyettes államtitkár elmondta: megkezdődött a Nemzeti Közlekedési Stratégia kidolgozása. Ebben egyebek mellett megfogalmazzák, hogy 2030-ra a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re több mint felét vasútra, vízi útra terelik.
Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója kiemelte: a repülőterek a gazdasági fejlődés motorját jelentik, a településekkel való kapcsolatukban a repülés biztonsága és a zajterhelés csökkentése különösen fontos. A HungaroControl a repülés biztonsága tekintetében a nemzetközi élvonalba tartozik, a zajterhelés csökkentése érdekében pedig technológiai fejlesztéseket hajtanak végre, hogy a lakosság elfogadja a repülőtér jelenlétét - mondta a vezérigazgató.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06