A busztender újabb fordulója

Magánbuszok Budapesten

Jövő héten zárul le a főváros eddigi legnagyobb szabású szolgáltatásvásárlást célzó busztenderének újabb fordulója, ezúttal két tételben összesen évi csaknem 10 milliárd forint értékű szolgáltatásra, 150 busz forgalomba állítására kért ajánlatot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

2012.08.09 09:48MTI

A BKK 75 szóló és 75 csuklós autóbusz forgalomba állítására kért ajánlatot, az előbbiek becsült szolgáltatási díja 4,4 milliárd, az utóbbiaké 5,4 milliárd forint. A főváros nyolc évre - kétéves hosszabbítási lehetőséggel - szerződik a győztessel. A fővárosi közösségi buszközlekedés 18 százaléka kerül ezzel magánkézbe. A vállalkozói buszok várhatóan a belvárosban, Kelet-Pesten és Észak-Budán tűnnek majd fel - írja a Népszabadság.

A pályázaton csak az előminősítési eljáráson sikeresen túljutó három cég indulhatott, a VT Transman, a Color Tours Kft. és az Orangeways City Kft.

A szolgáltatási díj pontos összegére a pályázóktól kérnek ajánlatot. A BKK a megtett kilométerek után fizet majd. A buszok beszerzésének és karbantartásának költsége viszont teljes egészében a szolgáltatót terheli, ezt a terhet hivatott ellensúlyozni a szerződés hosszúnak számító futamideje.

Úgy hírlik, az ajánlattételre jogosult cégek mindegyike külföldi járművel - Volvo, MAN és Mercedes busszal - pályázik, ám erre csak az ajánlatok augusztus 17-i leadási határidejének lejártakor derül fény. Az eredményhirdetést szeptember közepére ígéri a BKK, míg a győztes szolgáltató új buszai legkorábban jövő év elején bukkanhatnak fel a fővárosi utakon.

Az új buszüzemeltetési modell bevezetésének oka a pénzhiány. Az évi 40 milliárd forintos bevételt produkáló üzletág megfelelő színvonalú üzemeltetése csak a járműpark megújításával lehetséges, a BKV azonban nem hitelképes, a fővárosi padlást kiseperték, így az egyetlen kivitelezhető megoldásnak az ágazat kiszervezését tartja a BKK - írja a Népszabadság.

A Fővárosi Közgyűlés a buszágazat 66 százalékának kiszervezésére adott engedélyt. Jövőre 150, 2014-ben 450, míg 2016-ig 900 buszt futtatna alvállalkozó a budapesti utakon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.