Elkerülhetetlen a BKV csődje?
Az MSZP lemondatná Tarlóst
Újabb adók kivetése helyett a fővárosi közösségi közlekedés csődjének a megakadályozását követeli az MSZP fővárosi frakciójának a vezetője a főpolgármestertől; az ellenzéki párt szerint ha Tarlós István nem képes ezt elérni a kormánynál, akkor le kellene mondania.
2012.03.06 19:41MTIHorváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselőcsoportjának a vezetője kedden azt közölte: a főpolgármesternek meg kell védenie Budapestet, vagy "vállaljon a lemondásával szolidaritást a budapestiekkel".
Korábban az Origo arról számolt be, hogy információi szerint közműadó is szerepel a BKV finanszírozási helyzetének a megoldására kidolgozott javaslatcsomagban. A hírportál azt írta, hogy a javaslat szerint adót vetnének ki azokra a cégekre, amelyek telkei alatt gáz-, áram-, távhő- és egyéb vezetékek futnak. Az írás szerint a kormány február végén tárgyalt a lehetőségről, döntés azonban egyelőre nincs. A Századvég Gazdaságkutató és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által összeállított koncepció a közműadóból 15 milliárd forintos bevételre számít.
Az MSZP közleményében azt írta, hogy felháborodva értesültek a tervről, álláspontjuk szerint "ez már a sokadik olyan tervezett sarc, amely a budapestiek újabb megadóztatásával akarja elhárítani Budapest - a fideszes kormányzat által létrehozott – csődhelyzetét".
"Tarlós István igazi együgyű főpolgármesterként a budapestiek helyett azt az egy ügyet képviseli, ami a Fidesznek fontos Budapesttel, a budapestiekkel kapcsolatban: a főváros és polgárai mindennapi életének megkeserítését" – fogalmazott Horváth Csaba, megjegyezve, hogy szerinte Tarlós István és a fideszes városvezetés "még túl is teljesíti a kormányzati elvárást".
A szocialisták fővárosi frakcióvezetője a "pofátlanság csúcsának” nevezte, hogy "a budapestiek megsarcolását jelentő ötletekért még közpénzekből fizettek is egy Fidesz közeli tanácsadó cégnek, és milliós jutalmakat osztanak a városházán azoknak, akik ebben részt vesznek".
Az MSZP felszólította Tarlós Istvánt: képviselje a város valódi érdekét, ne újabb és újabb adók kivetését ajánlgassa, hanem "követelje, hogy a fővárosi közösségi közlekedés csődjét ne elősegítse, hanem akadályozza meg a kormány".