Fővárosi útdíj helyett
A DK csökkentené a BKV-jegyek áfáját
A Demokratikus Koalíció (DK) igazságtalan megszorításnak tartaná egy fővárosi útdíj bevezetését, ezért a párt a BKV jegyeit és bérleteit terhelő 27 százalékos áfa 5 százalékra csökkentését javasolja a budapesti közlekedési vállalatnál hiányzó 21 milliárd forint előteremtéséhez.
2012.01.30 13:41MTIAz Index hétfőn számolt be arról, hogy a főpolgármester a BKV finanszírozásának megoldására nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amelyből a gazdasági tárca csak egyet támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat. Ezt a portál szerint a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani, papíralapú matrica formájában.
Élő Norbert, a DK budapesti szervezője hétfőn, a fővárosban tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a BKV bevételeiből hiányzó 21 milliárd forintot önmagában elő lehetne teremteni azzal, hogy a jegyek és bérletek áfáját 5 százalékra csökkentenék. Mint mondta, a BKV-nak csak látszólagos bevételt jelent a jelenlegi 27 százalékos áfa, azt ugyanis az államnak később támogatás formájában kell visszaadnia.
A DK politikusa emellett elfogadhatónak tartaná a budapesti forrásmegosztás megváltoztatását is, szerinte ugyanis a kerületekhez érkező idegenforgalmi adót, vagy a parkolási bevételekből származó 8 milliárd forintot is megkaphatná a BKV.
Kiemelte: egy budapesti útdíj bevezetése a lakosság sanyargatása mellett a nemzetgazdaságnak is ártana, ami végső soron elbocsátásokat eredményezne.
Élő Norbert szólt arról is, "átlátszó fideszes kommunikációs fogásnak" tartják, hogy Tarlós István nem támogatja a fővárosi útdíj ötletet, hiszen - mint fogalmazott - Tarlós István korábban a Zöld Pardon bezárása mellett sem állt ki, a szórakozóhelyet mégis megszüntették.