Nem pénzbehajtásra szolgál?
LMP: Tarlós "félreérti a dugódíj lényegét"
A fővárosi LMP szerint, és ezzel azt éri el, hogy a városlakók újabb sarcként élik majd meg ezt a közlekedésszervezési eszközt.
2011.11.28 17:05MTISomfai Ágnes, az LMP fővárosi frakciójának tagja közleményében jelezte: a dugódíj mielőbbi bevezetésével egyetért, a városvezetés indoklását azonban érthetetlennek és romboló hatásúnak tartja. Úgy vélekedett: a behajtási díj nem a város költségvetési lyukainak betömítésére, a BKV finanszírozására szolgál, hanem arra, hogy "tisztább legyen a levegő, és csökkenjen a zsúfoltság".
Kitért arra is, hogy a BKV legnagyobb problémájának azt tartja, hogy "az állam a kötelező kedvezményeket nem fizeti ki számára, ezzel évente körülbelül 18 milliárd forintot bukik a cég". Megjegyezte azt is: ha ez így marad, akkor a dugódíj is "szépen átvándorol majd az állam feneketlen zsebébe".
A budapesti LMP-s politikus arról is beszámolt: a dugódíjat alkalmazó városokban a közösségi közlekedés fejlesztése előzte meg a behajtási díj bevezetését; álláspontja szerint Budapesten is ez lenne a helyes irány.
A közlemény szerint a szükséges kiadás hamar megtérülne, ugyanis a dugódíj várható, évi 30-40 milliárd forintos bevételéből "könnyedén biztosítható az induláshoz szükséges 30-35 milliárdos beruházás".
"Megfelelő tájékoztatással és a szükséges fejlesztéseket időben befejezve a behajtási díj egyértelmű sikertörténet lehetne Budapesten is" - fogalmazott Somfai Ágnes, hozzátéve, hogy ehhez világos menetrendre és ahhoz igazodó, valódi cselekvésre lenne szükség, "nem felesleges indulatokat korbácsoló nyilatkozatokra".