Beindul a budapesti program?
Az LMP nem nyeli le a szálló port
A szálló por mennyiségét csökkentő budapesti program indítását kéri a fővárostól Somfai Ágnes, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője pénteki közleményében.
2011.11.04 12:49MTIA politikus szerint kiemelten kellene kezelni a BKV-buszok cseréjét, valamint a városnéző és turistabuszok működésének szabályozását. A párt fővárosi frakciója a lakosság folyamatos, megfelelő tájékoztatását javasolja, emellett pedig több kategóriába sorolná a tehergépkocsik behajtási díját a szennyezőanyag-kibocsátás alapján.
Az LMP álláspontja szerint a forgalom csökkentése érdekében be kellene vezetni az úgynevezett autómegosztást, a tervezett dugódíjnál pedig figyelembe kellene venni az autók környezetvédelmi besorolását.
"A Városházának, a fővárosi cégeknek és intézményeknek példát kellene mutatniuk az alacsony kibocsátású, illetve alternatív meghajtású gépjárművek használatával" - írta Somfai Ágnes. Jelezte: mindezeken túl a fővárosi szmogriadó-rendeletet is újra kell gondolni, hogy valóban alkalmas legyen a szennyezettség radikális csökkentésére. A párt közleményében kitért arra is, hogy a legnagyobb egészségügyi problémát jelentő kisméretű szálló por fő forrása a közlekedés, azon belül is a dízel járművek.
"A PM10-szennyezéshez hozzájárul még az is, hogy a gázárak emelkedésével egyre több háztartás tér át a fafűtésre, ami megfelelő - skandináv országokban kötelezően előírt - porleválasztók hiányában igen szennyező" - vélekedik az LMP.
A szmogriadó riasztási fokozatát péntek reggel 6 órakor rendelte el Tarlós István főpolgármester, mert a kisméretű szálló por egy napra számított átlagértéke november 2-án a főváros három, november 3-án pedig négy mérőpontján elérte és meghaladta a riasztási küszöbértéket.
Az intézkedés visszavonásig érvényes.