Fontos módosításokat hajtottak végre
Átszabta a metrókocsikat az Alstom
Az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a 2-es metróvonalra szánt metrószerelvényeken, amelyek érintették a fékrendszert is.
2011.08.25 16:01MTIA két cég közös közleményében azt írta, az Alstom egyebek mellett változtatott a fékberendezésen, biztosította az üzemi fék üzemképességét áramszünet esetén is, illetve változtatott a főfék fölérendeltségén. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését, és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert is.
Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a módosított fékrendszer bizonyos részei továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be augusztus 17-én derogációs kérelmét a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Emlékeztettek, hogy abban az esetben, ha a biztonsági szint azonos a magyar jogszabály által előírttal, lehetőség van mentességet kérni.
Az Alstom az egyenértékűséget két, független cég, a Certifer, és a TÜV SÜD igazolásával is bizonyította az NKH-nál. Utóbbi cég vizsgálata megállapította, hogy a szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet.
Közölték továbbá, hogy a dokumentációk készítésénél, illetve a módosítások végrehajtásánál az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH- határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja.
Az Alstom augusztus 17-én küldte el újra kérvényét az NKH-hoz, amelyben a magyar jogszabályok alóli mentességet, illetve a 2-es metróra szánt szerelvény végleges típusengedélyének kiadását kérte.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06