Határidőre befejeződött
Kész a szegedi 4-es villamosvonal rekonstrukciója
Határidőre befejeződött a szegedi 4-es villamosvonal februárban kezdődött rekonstrukciója; szombat déltől újra a pálya teljes hosszán villamosok szállítják az utasokat.
2011.08.20 15:43MTISokan bosszankodnak a Szegeden idén nyáron folyó építkezések miatt, de a várost a jövőnek építjük - mondta Botka László, a város MSZP-s polgármestere a vonal szombati ünnepélyes átadásakor.
A szocialista politikus hangsúlyozta, az elektromos tömegközlekedését uniós támogatással fejlesztő három vidéki nagyváros - Szeged mellett Debrecen és Miskolc - közül a csongrádi megyeszékhelyen halad legjobban a beruházás, a 29,5 milliárd forintos összköltségvetésű fejlesztési program építési munkái idén véget érnek.
Hamarosan befejezik az 1-es villamosvonal rekonstrukcióját, és elkészül az új 2-es vonal. A már megépült új trolibuszvonalakkal és a felújított 3-as villamosvonallal a vidéki városok közül a szegedi lesz a legteljesebb és a leghosszabb elektromos tömegközlekedési hálózat - mondta a polgármester.
A 4-es villamosvonal rekonstrukciójának 2,35 milliárd forintos költségeit 86 százalékban uniós támogatás fedezte. A kivitelező Magyar Aszfalt Kft. vezette MTV4 Konzorcium az Anna-kúti csomópont és Tarján végállomás között 5452 méternyi villamosvágányt és felső vezetéket, valamint négy kitérőt bontott el és épített újjá, s ennek köszönhetően korszerű, üzembiztos és csendes lett ez a pályaszakasz. Felújították a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepítettek. Megépítettek 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát, a Tisza Lajos körúton az Anna-kúti csomópont és a Glattfelder tér között pedig közös tömegközlekedési sáv teszi gyorsabbá a forgalmat.
A szegedi 4-es - akkor még Gedó mulató-Közvágóhíd - vonalon 103 éve, 1908. november 5-én indult el a forgalom. A szegedi villamosközlekedés százéves jubileumára összeállított kötet adatai szerint a vonal nyomvonalát többször megváltoztatták, 1943-ban kapta a 4-es viszonylatszámot. A 4-es vonal Tarján és Kecskés városrész közötti, jelenleg több mint 6 kilométer hosszú pályáját többször korszerűsítették, legutóbb 2006-ban, azóta elsősorban felújított Tatra villamosok szállítják az utasokat.
A felújított 4-es vonal átadásával a Szegedi Közlekedési Társaság "nyugdíjazza" az 1960-as és 1970-es években a fővárosban és Debrecenben gyártott FVV típusú - bengálinak is becézett - villamosait; a legrégebbi szerelvényt az ünnepségen el is búcsúztatták.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06