Panaszlevél a MÁV-hoz
Anyázás a MÁV-hülyeségek miatt
Olykor elpattan a nyugodtabb emberekben is a húr. Amennyiben a MÁV gyakori utasa vagy, akkor viszonylag gyakran húroztatsz. Nándor egy ideig tűrt, aztán kirobbant. A ma.hu pedig górcső alá vette a kifakadás körülményeit.
2011.07.26 08:01Cé. G. - ma.huTíz éve még különlegességnek számított hazánkban a blogolás, azaz az internetes naplóírás. Napjainkban azonban már boldog, boldogtalan leírja napját, lelki bajait vagy bármilyen problémáját. A sok egyébként nem túl érdekes történetek mellett számos speciális blog indult, melyek a társadalom jókora hányadát érintő bajokra próbálja felhívni a figyelmet. A megintallunkvazze.blog.hu például a Magyar Államvasutak ostoba döntéseit, késéseit gyűjti csokorba. A MÁV pedig hálás téma. A blog nemrég egy kifejezetten frappáns panaszlevélnek adott teret, melyből a ma.hu is felidéz néhány gondolatot.
A pórul járt utas, azaz Nándor egy viszonylag egyszerű kihívást adott a MÁV-nak. Budapestről, ezen belül a Nyugatiból szeretett volna eljutni Piliscsabára. Azaz mindössze 23 kilométeres túrára indult. Eredetileg a menetidő ezen a vonalon 56 perc lett volna, de a társaság ezt a kifejezetten pörgős tempót is alul bírta múlni, és 100 minutum megteltével robogott be a településre.
A kissé felháborodott Nándor ezt követően nem fogta vissza magát. Az viszont már az önök számára a mindennapokból is jól ismert pornóoldalakon feltűnő "anal black monster cock attack" kategóriával volt egyenértékű, amikor az amúgy még 18:25-kor is az induló vonatra a peronon várakozó tömeg elé csupán egy szerelvényt toltak be. Ugyanis az említett utastömeg legalább akkora volt, hogy minimum 3 Desiro tipusú vagonra lett volna szükség – mutat rá az első hibára a levél szerzője.

De Nándor tovább is megy: Az, hogy nincsen rá pénz, az a legkevésbé sem tud érdekelni. Oldjátok meg, mert a MÁV szolgálatában álló Cic Imre kalauz sem viccel, kíméletlenül leficcent a szerelvényről, ha nincs elég kabala a zsebembe, hogy megvegyem a jegyet! Persze, lehetnék szolidáris a MÁV szorongatott helyzetével, de Önök sem szarják tele a villanyszerelő bakancsot, ha leég a házam, no meg én már leadóztam és még jegyet is vettem. Miről beszélünk?! A mostoha földrajzi viszonyok leküzdhetőségéről pedig Ausztria, vagy Svájc nyújtanak példát. Fúrjatok alagutat, csináljatok töltéseket, stb…
A panaszlevél a légkör ecsetelésére is kitér. Mint írja, „ezek után persze nem csodálkozhatunk azon, hogy a jegyellenőrzés modora a "Füzesabony és környéke, ÁFÉSZ, 502-es Italbolt" hangulatát idézi.”
Természetesen következett a feketeleves, melyet az utas eképp tálalt a MÁV felé: Heves harcok árán, végül elértünk Pilisvörösvár állomásra. Minden tovább utazó boldog volt, mert aki ismeri a helyi viszonyokat az tudja, hogy ezen az állomáson elég sokan szoktak leszállni, ha Budapest felől érkezik az ember. Most is így volt, az utasok 60%-a vidáman hagyta el szerelvényt. (…) Így már ülőhely is akadt bőven, kezdett oldódni a feszültség. De nem! A MÁV tanúbizonyságot téve rendkívüli nagylelkűségéről még 2 vagont csatolt a vonathoz. Mint mondtam ez szinte semennyire sem volt indokolt, annyit viszont pont lehetett vele baszakodni, hogy újabb percekkel növeljük a késést, valamint 15 percet kellett várni a szemből érkező vonatra. Végül este 8 órakor be is szivárogtunk Piliscsabára.
Ezek után még csodálkozunk, hogy aki teheti, autóval utazik? Gépkocsival ugyanis ez az út 30 perc alatt csúcsidőn kívül durván teljesíthető…