Nem pálya a graffiti
A MÁV százmilliókat költ vagonsikálásra
A MÁV-Start Zrt. 2008 óta 330 millió forintot költött a vasúti kocsik graffitimentesítésére, a legszennyezettebb területek a budapesti fejpályaudvarok, valamint Szolnok és Szeged.
2011.07.01 15:29MTIA vasúttársaság pénteken a Keleti pályaudvaron kocsitisztítási bemutatót tartott. A kiosztott háttéranyag szerint az elmúlt három évben összesen 210 ezer négyzetméternyi felületen távolítottak el festéket a kocsikról, ez 330 millió forintba került. További százmilliós tétel a járművek védőlakkal való átfestése, amellyel az újabb rongálásokat akadályozzák meg.
Felhívták a figyelmet arra, hogy az épületek, vasúti kocsik külső vagy belső graffitivel történő szennyezése rongálásnak minősülő bűncselekmény, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető, továbbá az elkövető köteles a kár megtérítésére is.
Ezeknek a rongálásoknak a megelőzését segíti a jövőben egy egységes nyilvántartó, elemző, értékelő rendszer, amellyel kimutathatók lesznek a károkozásoknál az elkövető személyek közötti összefüggések, elősegítve a büntetőeljárások és a polgári peres eljárások lefolytatását.
A MÁV kampányt is indított a rongálások megelőzése érdekében Tisztán robogjunk! címmel. A Keleti pályaudvar mellett az idén ősszel újabb helyszínen tartanak kocsitisztítási bemutatót, az iskolákban pedig a rendőrséggel közös, rendhagyó osztályfőnöki órákkal is felhívják a figyelmet a problémára.
Kapcsolódó írások:
- KDNP: vonják be a MÁV-ot is a közmunkaprogramba!
- Fejleszteni és felújítani kéne a MÁV-nál, különben annyi
- Lefújták a csütörtöki tüntetést a szolnokiak
- De jó: csupán 35,83 milliárd forintos veszteséggel zárta a múlt évet a MÁV
- Ismét razziázik a MÁV és rendőrség a vasúti átjárókban
- A MÁV Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága?