Gyors e-autó
Felturbózott Porsche 911- dupla motorteljesítménnyel
A Pfaffenhausen (Bajorország) székhelyű, nagyteljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH-val való együttműködésben a Siemens kutatói egy Porsche 911 járművet nagy teljesítményű e-autóvá alakítottak át.
2011.04.29 17:45ma.huEnnek egyik specialitása, hogy intelligens villamosenergia-hálózatba integrálható, mivel abba vissza is tud táplálni energiát. A Bundesumweltministerium (BMU, német szövetségi környezetvédelmi minisztérium) által támogatott projekt – melynek keretében a járművet bemutatták a Hannoveri Vásáron – különféle hajtáskoncepciók kipróbálására is irányul.

A Siemens központi kutató részlegének (Corporate Technology) fejlesztői ennek megfelelően két területre koncentrálnak: a moduláris hajtásláncra (powertrain) és a jármű intelligens töltési lehetőségére. A kutatómunkára azért van szükség, mert az e-járműveknek a követelmények hosszú sorát kell kielégíteniük ahhoz, hogy széles körben elterjedhessenek. Különösen a fölső kategóriában nagy vezetési kényelmet és dinamikát, továbbá nagy sebességet is elvárnak tőlük. Mindezeken felül könnyen integrálhatóknak kell lenniük a jövőbeli intelligens hálózatokban.
A hajtáskoncepciók egyike a robbanómotoros autókhoz hasonlóan központi motoron alapul. Jelenleg ez a leggyakoribb megoldás e-autókban, de ugyanakkor a legkevesebb rugalmasságot nyújtja. A többi koncepció kettős motort alkalmaz. Az egyik szerint a két motor össze van kapcsolva, és kétfokozatú automatikus váltóval rendelkezik. Ez nagy gyorsulást és végsebességet eredményez, ami sportautóknál fontos követelmény. A másik kétmotoros koncepcióban a két motor külön működik. Ezzel lehetővé válik az ún.nyomatékvektorozás (torque vectoring), amely a hajtónyomaték szabályozott megosztását jelenti a két hátsó kerék között. A jármű kezelésében, a vezetés dinamikájában teljesen új lehetőségek nyílnak meg ennek köszönhetően.
A fejlesztők rugalmas teljesítményelektronikát terveznek a járműnek az intelligens hálózatra való hatékony rákapcsolására. Ez mind a töltésnél, mind a jármű meghajtásánál szerepet kap. A töltés 22 kW teljesítménnyel történhet, és a kocsi áramot tud majd visszatáplálni a hálózatba. Összesen tíz tesztautót építenek meg ez év első felében. A tesztek színhelye Berlin, valamint München és környéke lesz. Az eredmények minden bizonnyal rávilágítnak majd arra, hogy hogyan lehet továbbtökéletesíteni az egész járművet.
Kapcsolódó írások:
- Február 1-én mutatják be a Red Bull új versenyautóját
- Történelmi versenyautók Eb-futama a Mecsekben
- Bárki vehet Forma-1-es versenyautót!
- Gyors, szép, pontos: Leonardo Di Caprio a TAG Heuer Tesla-ra esküszik!
- Niki Lauda: nem tennék pénzt Schumacher győzelmére
- Elfogadták a Volkswagen-Porche fúzió menetrendjét