Induktív tekercsekkel is működik
Elektromos autók: tankoljunk "érzésre"
A jövőben az e-autósoknak nem lesz szükségük kábelre az akku feltöltéséhez.
2011.04.16 10:48ma.huA Siemens - BMW-vel együttműködésben fejlesztett - érintkezésmentes töltőtechnikája akkor is működik, ha a járművel csak rövid időre állnak be a töltőállomásra. Ilyen állomást lényegében bármilyen környezetben ki lehet alakítani alig látható módon, vandalizmus ellen védett és kopás-ellenálló kivitelben.
2011 júniusában tesztelni fogják a rendszer képességeit, mégpedig a német szövetségi környezetvédelmi minisztérium által finanszírozott projekt keretében, amely számos berlini e-autóra terjed majd ki.
Az e-mobilitás terjedését jelentősen gátolja a kiterjedt és megbízható töltőinfrastruktúra hiánya; annál is inkább, mivel az e-autókat gyakrabban kell tölteni, mint a belsőégésű motorral járókat. A Siemens induktív energiaátviteli koncepciója automatikus töltést tesz lehetővé például a várakozó taxiknak is.

A töltőállomás lényeges eleme egy primer és egy szekunder tekercs. Előbbi a nyilvános áramhálózatra van kötve, és teljesen a föld alatt helyezkedik el. A szekunder tekercs a járműhöz van erősítve. A két tekercs között tipikusan 8-15 cm a távolság. Amikor a vezető megindítja a töltési folyamatot, a primer tekercsben áram kezd folyni, és a keletkező mágneses tér a szekunder tekercsben áramot indukál, amely az akkut tölti. Ez a hálózat és az akku közti átviteli rendszer több mint 90%-os hatásfokkal működik. A induktív mágnes tér csak a két tekercs közötti, pontosan meghatározott területen alakul ki. Ezért az autóban és körülötte keletkező mágneses tér erőssége (fluxussűrűsége) messze a nemzetközileg ajánlott 6,25 mikrotesla határérték alatt marad. (A Föld felszínén a földmágnesség erőssége 30-60 mikrotesla között van.)
Május hónaptól egy 3,6 kW töltőteljesítményű prototípust fognak kipróbálni egy e-autóval. A következő hónapban Berlinben folytatódnak a próbák, amelyek révén meghatározható, hogy milyen tökéletesítésekre van szükség ahhoz, hogy a rendszer sorozatgyártású járművekbe legyen integrálható a való élet körülményei között, illetve amelyek lehetőséget adnak a felhasználói tapasztalatok begyűjtésére és azok jövőbeli ügyfél-orientált töltőeljárások szempontjából történő kiértékelésére. A rendszer az energia „smart” (intelligens) használatára is alkalmas, amikor is az e-autók energiatárolóként is használhatók a nap- és szélerőművek felesleges energiájának átmeneti elraktározására.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06