A Sanghaji Autószalonon debütál
Képekkel! Új Peugeot SXC tanulmányautó
Atletikus külsejű, mégis elegáns lett a Peugeot sanghaji formatervezési központjában, a China Tech Center stúdióiban megszületett SXC tanulmányautó.
2011.04.15 14:20ma.hu2010-ben a Peugeot az SR1 (nagy túraautó), a BB1 (2,5 m hosszú, négyszemélyes városi kisautó), az EX1 (100 százalékig elektromos roadster) és a HR1 (városi koncepcióautó) tanulmányokon keresztül már megmutatta jövőbeni modelljeinek stílusirányát, a Sanghaji Autószalon alkalmából formatervezői azonban most a kínai piacon egyre népszerűbb crossover szegmensen belül alkottak újat.

Az SXC (a Sanghaji Autószalonon „Cross Concept” néven leplezik le) tanulmányban megtalálni a SUV-ok jellegzetes vonásait (erőteljesség, magas vezetési pozíció, védelem stb.), de ezeket nem túlzóan, hanem finoman megjelenítve láthatjuk. Az autót a Peugeot sanghaji China Tech Center-ben dolgozó nemzetközi formatervező csapat rajzolta meg.

A Sanghaji Autószalonon debütáló tanulmány hosszúsága 4,870 méter, magassága 1,610, szélessége 2,035 méter. Karosszériájának elején megtalálhatóak a Peugeot stílusjegyei: macskaszemű fényszórók – természetesen LED-del – vagy a lebegő hűtőrács, persze, hátul is visszaköszön a ledes lámpa, itt éppenséggel bumeráng formában.

Jó megoldás, hogy az áramvonalas visszapillantó holttérfigyelő kamerát is kapott. Az autón számos elem szálcsiszolt alumíniumból készült. A jármű 22 colos keréktárcsákat és kétrészes panoráma tetőt is kapott, középről nyíló ajtói tágas utasteret ígérnek.

A karosszéria HYbrid4 technikát takar, amely benzines orrmotorból (az első kerekeket hajtja) és elektromos farmotorból áll (a hátsó kerekeket hajtja). A motorháztető egy 1.6 l THP benzinmotort rejt, amelynek teljesítménye 160 kW (218 LE). A 70 kW (95 LE) teljesítményű villanymotorral együtt a hajtómű potenciális összteljesítménye 230 kW (313 LE), míg vegyes fogyasztása mindössze 5,8 liter 100 km-ként, CO2-kibocsátása pedig kilométerenként 143 gramm. Ez a technika egyébként lehetővé teszi az összkerékhajtást, amikor a két motor egyszerre működik, ami fokozza a biztonságot és növeli a tapadást extrém körülmények között. Alacsony sebesség esetén, elektromos módban a CO2-kibocsátása pedig nulla.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06