Új ötletek cellafronton
Új üzemanyagcellán dolgoznak a németek
A zöld gondolkodás egyre stabilabb eleme az autógyártásnak: hol bioüzemanyagról, hol elektromos kocsikról, hol sűrített levegőről, hol hibrid motorokról hallani. Akadnak azonban olyanok is szép számmal, akik a hagyományos üzemanyagokból hoznának ki többet.
2008.03.13 19:45ma.hu
Az üzemanyagcellás megoldások legismertebb képviselője a polimeres verzió, ami hidrogén és oxigén felhasználásával ad tiszta és fölöttébb magas hatásfokkal hasznosítható energiát. A jülichi kutatóközpont más irányban keresgél: ők a magas hőmérsékletű üzemanyagcellán dolgoznak.
A technológia segítségével a hagyományosnak mondható anyagok (benzin, gázolaj, metanol) csekély veszteséggel hajthatnák a motorokat. A lényegi különbség (ki gondolná) az üzemi hőmérsékletben van: míg a hagyományos cellák 80-120 fokon teszik a dolgukat, az új megoldás ennek tízszeresén (igen, 1000 Celsius fokon). A dologban lehet ráció, ugyanis a Volkswagent is foglalkoztatja a kérdés.
A kutatáshoz szükséges műszereket Jülichbe a Thyssen Krupp szállítja - valószínűleg komolyan gondolják a dolgot.