EU-pénzből épülnek a sztrádák
Uniós forrásokból folytatódnak a sztrádaépítések
Az autópálya-fejlesztések folytatódnak a következő években, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás, ez tükröződik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenésében is - közölte a gazdasági tárca.
2008.03.13 09:50MTIA GKM közleményében arra reagált, hogy a Napi gazdaság szerdai számában arról írt: a 2009-2011-es költségvetési keretszámok alapján a jövő év legnagyobb vesztese a gazdasági tárca. Míg az idén a GKM költségvetési támogatása 324 milliárd forint volt, jövőre csupán 204 milliárdból gazdálkodhat a tárca. A Napi szerint a 37 százalékos éves csökkenés egyértelműen a sztrádaépítések teljes leállítását jelenti ugyanis ilyen nagy összeget "fűnyíróelven nem lehet elvonni a tárca költségvetéséből".
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szerint azonban nem felel meg a valóságnak, hogy 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenése a sztrádaépítések leállítását jelentené.
A közlemény szerint a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A csökkenés legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása, de mivel az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója ez évben befejeződik, "kiíródik" például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzata is.
Az autópálya-fejlesztések folytatódnak, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás. Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan - nemzetközileg is elismert, az év üzletének aposztrofált - PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06