Indiában és Kínában mindent vittek

A Hyundai 38 százalékkal növelte profitját

A Hyundai 38 százalékkal növelte profitját a szeptemberrel zárult harmadik negyedévben annak köszönhetően, hogy felfutott az értékesítés, főként a feltörekvő piacokon, Indiában és Kínában, ami ellensúlyozta a dél-koreai won erősödését.

2010.10.28 15:36MTI

Az adózott eredmény 1,35 ezer milliárd wonra (1,2 milliárd dollár) ugrott az egy évvel korábbi 979,1 milliárd wonról.

A legnagyobb dél-koreai járműgyártó bevétele 9 százalékkal 8,85 ezer milliárd wonra emelkedett. A negyedéves profit alig maradt el a második negyedévi 1,39 ezer milliárd won rekordtól. A Hyundai, amely a világ ötödik legnagyobb járműgyártója, erőteljes terjeszkedésbe kezdett, és már gyárai vannak, Kínában, Indiában, Törökországban, az Egyesült Államokban, Csehországban és Oroszországban.

A Hyundai a múlt hónapban nyitotta meg oroszországi gyárát Szentpéterváron.

A július-szeptember közötti időszakban a Hyundai és a hozzá tartozó Kia modellekből 904.445 ezer darabot adtak el világszerte, 10,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A cég első kilenc havi adózott eredménye megduplázódott tavalyhoz képest, és 3,87 ezer milliárd wont tett ki.

A Hyundai azt is közölte, hogy a negyedéves eredményét kedvezőtlenül befolyásolta a won erősödése. A harmadik negyedévben a won 10,2 százalékkal drágult a dollárhoz, és 15,1 százalékkal az euróhoz képest.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.