Indiában és Kínában mindent vittek
A Hyundai 38 százalékkal növelte profitját
A Hyundai 38 százalékkal növelte profitját a szeptemberrel zárult harmadik negyedévben annak köszönhetően, hogy felfutott az értékesítés, főként a feltörekvő piacokon, Indiában és Kínában, ami ellensúlyozta a dél-koreai won erősödését.
2010.10.28 15:36MTIAz adózott eredmény 1,35 ezer milliárd wonra (1,2 milliárd dollár) ugrott az egy évvel korábbi 979,1 milliárd wonról.
A legnagyobb dél-koreai járműgyártó bevétele 9 százalékkal 8,85 ezer milliárd wonra emelkedett. A negyedéves profit alig maradt el a második negyedévi 1,39 ezer milliárd won rekordtól. A Hyundai, amely a világ ötödik legnagyobb járműgyártója, erőteljes terjeszkedésbe kezdett, és már gyárai vannak, Kínában, Indiában, Törökországban, az Egyesült Államokban, Csehországban és Oroszországban.
A Hyundai a múlt hónapban nyitotta meg oroszországi gyárát Szentpéterváron.
A július-szeptember közötti időszakban a Hyundai és a hozzá tartozó Kia modellekből 904.445 ezer darabot adtak el világszerte, 10,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A cég első kilenc havi adózott eredménye megduplázódott tavalyhoz képest, és 3,87 ezer milliárd wont tett ki.
A Hyundai azt is közölte, hogy a negyedéves eredményét kedvezőtlenül befolyásolta a won erősödése. A harmadik negyedévben a won 10,2 százalékkal drágult a dollárhoz, és 15,1 százalékkal az euróhoz képest.