Jön a Leaf
Családi elektromobillal kíván betörni Európába a Nissan
A második legnagyobb japán autógyár, a Nissan új elektromos meghajtású modelljével akar nagyobb szeletet kihasítani magának az európai piacból. Ezt a célt szolgálja a Leaf (falevél) elnevezésű alsó középkategóriás kocsi, amely novemberben kerül a németországi autókereskedésekbe.
2010.09.21 07:38MTIBár újabban egy energetikai konszern hatalmas médiakampányt folytat a villanymeghajtású járművek népszerűsítése érdekében (tv-klipjében mutatva be, hol mindenütt lehet már feltölteni árammal az elektromobilok kimerült akkumulátorait), az eddigi modellek meglehetősen hűvös fogadtatásra találtak német földön. Ennek két oka van. Egyrészt a jelenleg kapható típusok mind kisautók: csak két személy számára nyújtanak helyet, a csomagterük pedig - éppen az akkumulátor miatt - szinte említésre sem méltó.
A másik ok, hogy hatósugaruk - az akkuk gyors kimerülése miatt - igencsak korlátozott: többnyire néhány tucat kilométer. Az RWE reklámfilmje dacára pedig még távolról sem lehet őket minden benzinkútnál feltölteni.
Nos, az új Nissan modell mindkét szempontból alaposan lekörözi elődeit. A Leaf komplett négyajtós kocsi, méreteit (hosszúság 445 cm, szélesség 177 cm, magasság 155 cm) tekintve egy kategóriába esik a VW Golf VI-tal, a Citroen Xsarával vagy az Opel Astrával. Négy személynek kényelmes utazást biztosít, még ha csomagtere el is marad az említett típusokétól. Motorja tekintélyt parancsoló: a 80 kilowatt (108 lóerő) jelentősnek mondható forgatónyomatékkal (280 Newtonméter) párosul, amely - villanymotorokra jellemző módon - már alacsony fordulatszámon is teljes mértékben rendelkezésre áll. A jármű végsebessége 140 kilométer/óra. A gyár a Leaf hatósugarát, vagyis az egy feltöltéssel megtehető távolságot 160 kilométerben adja meg. Ez azonban vezetési stílustól is függ. Aki kíméletesen bánik a gázpedállal - mint tette a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung szakírója -, az akár 200 kilométert is megtehet az autóval, mielőtt egy töltőállomáshoz kellene kanyarodnia. Ezeknek "kútjai" 360 Volt feszültséggel 30 perc alatt a kapacitás 80 százalékára töltik fel a Leaf akkujait. Odahaza, a garázsban található 240 Volt feszültségű csatlakozóról nyolc óráig tart a lítium-ion telepek teljes "feltankolása".
Árát tekintve a Leaf kétségtelenül drágább a hasonló kategóriájú robbanómotoros autóknál.
Egy új Golf ára 25 ezer euró körül mozog, a japán elektromobilért 30 ezret kell majd leszurkolni. Német földön meglehetősen sokan vannak azok, akik az emissziómentes autózás érdekében hajlandók lennének megadni a 20 százalékos felárat.
A Leaf piaci sikere tehát nem elsősorban ettől, hanem az áramtöltő állomások számának gyarapodásától fog függeni - vélik megfigyelők.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06