Bemutatkozik az XC60

Kényelem és terepjáró-képességek: Volvo XC60

Az új XC60-nal a Volvo Cars egy újabb lépést tett az élvezetesen vezethető, de mégis kényelmes autók irányába. A kompakt méreteknek és a precíz úttartásnak köszönhetően az új Volvo XC60 egyaránt jól érzi magát a városi aszfalton és a vidéki utakon is.

2008.03.05 13:15ma.hu

Motorok

Csúcsteljesítményű benzines turbómotor

A Volvo nagyobb autóiban 2008-tól kapható T6-os benzines motor a 3,2 literes, alumíniumból készült, soros hathengeresen motoron alapszik, mely a 2006-os Volvo S80-ban mutatkozott be.

A 3 literes hengerűrtartalmú turbó változatnak 210 kW (285 lóerő) a legnagyobb teljesítménye, és forgatónyomatéka nem kevesebb, mint 400 Nm. A maximális forgatónyomaték már 1500-as fordulatszámtól a teljes fordulatszám tartományon keresztül rendelkezésre áll. Mindezek fürge gyorsulást és lágy futást eredményeznek.

A turbó változat valamivel kisebb hengerűrtartalma a kisebb furat és kisebb löket következménye. Ezt azonban kompenzálja a turbótöltő, mely két fázisban juttatja a motorba a beszívott levegőt. A szívó részt két, három-három hengert magába foglaló szekcióra osztották, melyek ún. Twin-Scroll technológiát használnak. A Twin-Scroll használatának köszönhetően a turbótöltő egyszerűbb és kompaktabb, így ugyanolyan jól reagál, mint az iker turbótöltő.

A T6-os motor tökéletesen alkalmas sportos vezetésre. Ezzel egyidejűleg úgy hangolták, hogy a lehető legnagyobb teljesítmény a lehető legkisebb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással párosuljon. A motor előnyei leginkább az összkerékhajtással együtt mutatkoznak meg, hiszen ilyenkor tudja legjobban az útra juttatni erejét.

Akárcsak a többi Volvo modellben, így az új Volvo XC60-ban is keresztben helyezték el a hajtásláncot. A keresztirányú elrendezésnek köszönhetően a motornak több helye van, és ez az elrendezés csökkenti az utastérbe történő behatolás veszélyét is frontális ütközés esetén.

Energiatakarékos dízelek második generációs D5-tel

Bemutatkozásakor az új Volvo XC60 két öthengeres turbódízel motorváltozattal is elérhető lesz. A D5-ös teljesítménye 185 lóerő, a 2.4D-é 163 lóerő. A D5-ös nagyon erős és könnyen vezethető turbódízel, melynek nyomatéka a fordulatszám tartomány nagy részében 400 Nm. A motort elektronikus turbótöltő, fejlett hengerenkénti befecskendezés, és nagy teljesítményű motorvezérlő rendszer jellemzi.

Mindkét dízelmotor négyszelepes technológiával és dupla vezérműtengellyel készül, ezért gyorsan reagálnak és a nagy sebességű menettulajdonságaik kiválóak. Mindkét motorban szériafelszerelés a gondozásmentes részecskeszűrő, mely a koromszemcsék 95%-át felfogja, és környezeti szempontból elfogadhatóvá teszi a károsanyag-kibocsátást.

Motorpaletta - benzin




Motor

elrendezés

teljesítmény kW/lóerő‘

forgatónyomaték Nm

3.0 T6 AWD

S6

210/285

400

Motorpaletta - dízel




D5 AWD

S5

136/185

400

2.4 AWD

S5

120/163

340



Hatfokozatú Geartronic

Az új Volvo XC60 motorjaihoz hatfokozatú kézi, vagy Geartronic automata váltó kapcsolódik. A váltókat úgy méretezték, hogy képesek legyenek megbirkózni a T6-os és az erőteljes dízelmotorok nyomatékával. A hatodik fokozat tisztán overdrive áttételezésű, mely fokozat használata gazdaságossá teszi az utazást. A T6-os változatban a váltónak sport állása is van. A Geartronic a vezető számára lehetővé teszi a kézi váltást is, amennyiben sportos vezetési stílus vagy valamely fokozat tartása miatt erre igény merül fel.

prev[3/3]
  1. Volvo XC 60
  2. Tulajdonságok
  3. Motorok

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.