Ütős lesz a törpe-Bömbi
Forradalmi BMW miniautó
Az MCV nem csak a BMW házán belül lesz úttörő: "A Megacity Vehicle lesz az első olyan nagyszériás autó, melynek utascelláját karbonból készítik."
2010.07.06 08:13rukko.huUgyan a BMW csak 2013-ban tervezi a nagyvárosok lakóinak szánt miniautója bemutatását, az első képeket már most nyilvánosságra hozták, ami igazolja korábbi állításukat, miszerint a legtöbb fejlesztési projekttel szemben előnyt élvez a törpe-Bömbi programja.
Az MCV nem csak a BMW házán belül lesz úttörő: „A Megacity Vehicle lesz az első olyan nagyszériás autó, melynek utascelláját karbonból készítik. Ezt a LifeDrive architektúrával kombinálva új fejezetet nyitunk az könnyűépítésű autók történetében, mivel így gyakorlatilag teljesen kompenzálni tudjuk az elektromos autókra jellemző 250-350 kg-os súlytöbbletet.” – nyilatkozta Klaus Draeger, a cég fejlesztési részlegének igazgatósági tagja.
A Megacity Vehicle lesz a gyár első önálló emissziómentes villamos hajtású autója, de a fejlesztés során folyamatosan szem előtt tartják azon elvüket, miszerint a jármű szíve – és saját bevallásuk szerint a BMW fő szakterülete is- a hajtás.
Draeger szerint meglátjuk majd, hogy egy elektromos autótól is megkaphatjuk a BMW-től elvárt vezetési élményt. Pont ennek elérése érdekében fejlesztik maguk a teljes hajtásláncot, a motortól a nagy teljesítményű elektronikán át, egészen az akksikig. Az angol Car magazin értesülései szerint a hajtáslánc több mint 100 kW-ot teljesít majd, amivel egy ekkora autó – bármely tengelyt hajtsa is – képes permanens mosolyt varázsolni a vezető arcára.

A LifeDrive építési mód a járműváz kétszintes tagolását takarja. Az alsó (Drive) modul egyesíti a hajtáslánc-rögzítési és törésbiztonsági funkciókat, míg az ellendarabja, a Life modul a nagy szilárdságú, szénszállal erősített, ultrakönnyű műanyagból készült utascella. Ez nem csak a karosszéria merevségnek előnyös, hanem 50%-os súlymegtakarítást is jelent a hagyományos acélvázakhoz képest, szemben az alumíniummal, ami csak 30%-ot hozna a konyhára, ráadásul egyes biztonságkritikus tulajdonságai is jobbak az előbb említett anyagnak.
A súlymegtakarítás a gazdaságos és élményteljes üzemeltetésnek egyaránt szinonimája, míg a moduláris felépítés a rugalmasabb és energiatakarékos gyártás miatt kedvez majd a vásárlónak és gyártónak egyaránt. A kisautó biztonságáról az előzetes töréstesztek fotói tesznek tanúbizonyságot, melyek a galériában megtekinthetőek. A formatervezők is szabadabban alkothatnak az új konstrukciós elvnek köszönhetően, így egy igazán kívánatos járművet faraghatnak a kis bajorból, amivel a városi és egyben környezettudatos közlekedés egészen új arcot kaphat.
Ha csak annyi változna a dizájn, hogy két vesét a skicc orrára biggyesztenek, már úgy is egy üdítőbb városkép tárulna az ember lelki szemei elé. Nyilván sok részlet módosul még a rajzon, de ismervén a BMW mérnökeinek munkáját bizonyára esztétikus és dögös lesz a végtermék is.
Bár jó eséllyel sikeres lesz az BMW csoport Megacity Vehicle-je, aggodalomra semmi ok: a BMW nem tervezi a saját hagyományaiknak megfelelő, hátsó kerekes, erős belsőégésű motorral szerelt típusainak ilyen jellegű járművekkel történő leváltását. Legalábbis a közeljövőben nem, így csak színesebb lesz a palettájuk, csorbát az „élménytár” nem szenved.