A Renault áll a legjobban
Tovább botladozik az európai új autó piac
A továbbra is csökkenő európai új autó arénában a Renault bizonyult a hónap nagy nyertesének, derül ki a JATO Dynamics legfrissebb havi új autó eladási összefoglalójából.
2010.06.22 09:15ma.huMájusban 8.6%-kal csökkent európa-szerte az új autó eladások száma a tavalyi év azonos időszakához képest, mely visszaesés elsősorban a német piac elhúzódó gyengélkedésének köszönhető.
Az első 5 hónap eredménye mindössze 2.9%-kal múlja felül a tavalyi év azonos időszakának számait, mely növekmény azonban hónapról-hónapra csökken.
A német piac zászlóshajóinak számító VW Golf, Opel Astra és Ford Fiesta most kénytelenek átadni helyüket más márkáknak is a top 10-ben a negatív német piaci hatások miatt. David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője így kommentálta a hónap eredményeit:
“Az egyes országokat keményebben érintő gazdasági hullámvölgyek hatásait olyan márkák is kezdik már érezni, melyek korábban sokáig élvezhették prosperáló hazai piacuk lojalitását. Így nagyobb tér tárul a korábban kisebb volumennel jelen lévő márkák elé.”
Márkák teljesítménye
A Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, mely májusban 35.1%-kal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor.
A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten pedig mindössze 13,684 db-ra csökkent az eladási különbség a két márka között.
A Ford visszaszerezte harmadik helyét a Peugeot-tól, aki nem tudta megtartani az áprilisban megszerzett európai bronzérmét.
Modellek teljesítménye
A legjelentősebb nettó győzelmet májusban a Renault tudhatja magáénak, melyet elsősorban az olasz (+83.8%), az egyesült királysági (108%), valamint a hazai, francia (37.5%) piacokon realizált Clio eladásoknak köszönhette.
A januártól májusig terjedő időszakban összesen 43.3%-os eladási növekedést produkált a Clio európa-szerte. A Clio májusi sikere mindenképp egyedülálló a szegmensben, ugyanis a rivális Ford Fiesta és Peugeot 207 számai májusban mindkét modell esetében 22%-kal elmaradtak az egy évvel ezelőtti teljesítményüktől.
A Top 10-es listában a Reanult Megane a harmadik modell akinek sikerült pozitív szaldóval zárni a májust tavalyhoz képest.
Országok teljesítményei
Európában a májusig mindössze 2.9%-kal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítésének volt köszönhető.
Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az euro-zónában kialakult általános vásárlói bizalom megingásának köszönhetően.
David Di Girolamo a következőképpen összegzi a hónap piaci eredményeit:
“A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis mind az üzletág, mind külső szakértők is bizakodtak a gazdaság erőre kapásában erre az időszakra.
A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak.”