Készülődik a GM Genfre
Sportosak és elegánsak, terepjárók és családi autók - újdonságok a GM-től
Számos világ- és európai premierrel mutatja fel márkáinak, mobilitási koncepcióinak és tervezői tevékenységének sokszínűségét a 78. Genfi Szalonon a General Motors. Emellett a GM-Forum felvázolja a jövő mobilitását a GM HydroGen 4, a negyedik nemzedékű üzemanyagcellás jármű kiállításával.
2008.02.27 09:25ma.huCadillac: Provoq Crossover Concept, CTS Coupé Concept, CTS-V és Escalade Hybrid
Két látványos koncepcióautóval folytatja megújulását a Cadillac. Mindkettő szerepelt már Detroitban, és most mutatkozik be az európai közönség előtt, akárcsak a sorozatban gyártott, nagyteljesítményű CTS-V sportszedán. Az újító Provoq Fuel Cell Concept a luxusutazás jövőjét vázolja fel - ez egy hidrogén tüzelőanyagcellás crossover, a GM úttörő E-Flex hajtásrendszerével, amely ötödik generációs cellamáglyából és lítium-ion akkumulátorból áll.
Karcsú, jellegzetes Cadillac-formájával a Provoq Concept bőséges helyet kínál az utasoknak és poggyászuknak. További érdekessége a fedélzeti fogyasztók (belső világítás, audiorendszer) ellátásába besegítő napelem a tetőn, az elektromos fékezés, valamint a hűtőmaszk nagy sebességnél áramvonalasan becsukódó, lassú menetben a cellamáglya hűtése céljából kinyíló lamellái. Belseje is tele van praktikus megoldásokkal.
Öt utasa a Cadillac márkától megszokott kényelmet élvezheti, és fontos az is, hogy a tüzelőanyagcellás hajtómű nem vesz el a csomagtérből. A kritikusok elismerését és több díjat elnyert, nagyon kelendő Cadillac CTS berobbant a modern design élvonalába. A folytatás a lélegzetelállító Cadillac CTS Coupe Concept, amely 2008-ban, Detroitban mutatkozott be, továbbfejlesztve a Cadillac tetszést aratott "Art and Science" formanyelvét.
A kifejező, technikás és egyéni CTS Coupe a szedán drámai hatását fokozza az első sárvédőktől kezdve újraformált karosszériájával. B-tetőoszlop nincs, a 2+2 üléses utasteret fekete bőr és finom szövetkárpit burkolja. Motorjai között ott lesz a Cadillac népszerű 3.6-os, közvetlen befecskendezésű V-6-osa mellett egy jelenleg fejlesztés alatt álló 2.9 literes turbódízel is.
Még sportosabb az Észak-Amerikán kívül 2008 végétől kapható, sorozatgyártású CTS-V, 550 lóerős (SAE) V8-as telivérrel a géptető alatt. Műszaki arzenáljából említést érdemel a Magnetic Ride Control futómű, az iparági újdonságot képező Performance Traction Management kipörgésgátló és a volánbillentyűkkel kapcsolható automata. Európai újdonság az Escalade Hybrid is, a világ első nagy SUV modellje, takarékos hibridhajtással.
Városban több mint 50 százalékkal fogyaszt kevesebbet, miközben megőrizte egyedi stílusát, és tágas méreteit. Amerikában 2008 nyarától kapható, Európában néhány hónappal később jelenik meg, két- és négykerék-hajtással. Városban, kis sebességnél, kizárólag elektromosan közlekedik, de ha nagyobb teljesítményre van szükség, simán belép a benzinmotor.
A GM szabadalmazott hibridhajtása elektromosan változtatott áttételű erőátvitelt (EVT) és 300 voltos nikkel-fémhidrid energiatárolót (ESS) tartalmaz. A standard 6.0 literes V-8-as benzinmotort aktív elektronika (AFM) felügyeli.

Corvette: ZR1 szuper-sportkocsi
A Corvette bő ötven éve az amerikai sportkocsi-ikon, az új ZR1 pedig a világ legjobbjaival rivalizál. A Corvette ZR1 szíve a 6.2 literes V8-as, 620 lóerővel (SAE). Súlyát karbon sárvédőkkel, gépházfedéllel és tetővel szorították le 1500 kilóra - ennek megfelelően megy is, csúcssebessége 320 km/óra. A GM által valaha gyártott leggyorsabb autó várhatóan 2008 vége felé lesz kapható Európában.
HUMMER: HX Concept, a hallatlanul sokoldalú terepjáró
A HUMMER HX Concept kompakt, fiatalos és hallatlanul variálható. Karosszériáját pillanatok alatt lehet hozzáigazítani az utasok igényeihez: tetőelemeinek leszedése után kis platós teherautó vagy kabrió lesz belőle. Még jobban árad befelé a friss levegő, ha leakasztják az ajtókat is - sok komoly terepjárós kedveli e lehetőséget. Ha pedig nem akarják, hogy megakadjanak sziklán, bokron, egykettőre lecsatolják a sárvédőket. A koncepcióautót E85-üzemanyagú 3.6-os V6 FlexFuel motor hajtja.
![]() | [2/2] | |
|
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06