A Jaguar ugrani készül
Fellendülő eladásokkal számol a Jaguar
A Jaguar eladásainak csaknem megduplázására lát esélyt Magyarországon az idén forgalmazója, a Cél Motors Kft. A hazai újautó-értékesítés tavalyi, csaknem 6 százalékos visszaesése közben a prémium márkák növekedésről tudtak beszámolni, a Jaguar, a Ford prémium márkája, azonban nem tartozott közéjük.
2008.02.25 09:45MTIA Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint Jaguarból tavaly 64 talált vevőre, míg egy évvel korábban 75.
Krausz Péter, a Cél Motors ügyvezetője arról számolt be, hogy a nemzetközi eladások sem alakultak jól, az amerikai piac nem hozta a várakozásokat, főként a dollárnak az euróval szembeni romlása miatt. Tavaly összesen mintegy 70 ezer Jaguart adtak el, holott 2003-ban még 130 ezret.
A márka fejlesztései ugyanakkor új irányt vettek, amely ötvözi a legkorszerűbb felszereltséget és azt a dizájnt, amely képest modernné tenni a luxusmárka tradicionális elemeit. Krausz Péter szerint ennek az elképzelésnek már megfelel az új XF modell, amely az SType-ot váltja fel. A modellt a héten mutatták be Budapesten, és az előzetes megrendelések alapján a forgalmazó arra számít, hogy az év végéig csak ebből sikerül annyit eladni, mint tavaly a többi modellből összesen.
Az ügyvezető szerint a modernizációs elképzeléseknek már megfelel az XJ modell tavalyi frissítése is, az idén márciusban pedig érkezik az X-Type új változata. Krausz Péter szerint felívelő szakasz vár a márkára, amelyben megfontolásra érdemes a Ford konszern számára, hogy most váljon-e meg a gyártól.
A nehézségekkel küzdő Ford Motor tavaly hozta nyilvánosságra, hogy megválna luxusmárkáitól. Sajtóhírek szerint az indiai Tata Motors készül megvásárolni a nagy hagyományú brit Jaguar és a Land Rover márkát.