A hibridváltozat is megérkezett
Gyönyörű és robosztus: bemutakozik az új Porsche Cayenne
Az új generációs Porsche Cayenne SUV a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét - Bemutatkozik a Cayenne S hibridváltozata is, amely 8,2 literes átlagfogyasztással és 193 g/km-es széndioxid-kibocsátással büszkélkedhet.
2010.02.28 10:15autoblog.hu - Fotó: carscoopAz új Cayenne család modelljeit egyébként is a takarékosabb üzem jellemzi; fogyasztásuk 23 százalékkal lett jobb a jelenleg futó modellekénél.
Akárcsak például az új Touaregben, megjelent a kínálatban a nyolcsebességes Tiptronic váltó és az automatikus start/stop funkció is, emellett jócskán lefaragtak az autók tömegéből.

A Cayenne karosszériája kívülről jelentős változáson ment keresztül; a cél az volt, hogy a SUV minél jobban beilleszkedjen a Porsche sportautó-palettájába.
Tovább „tisztították" a karosszériát és például a világítótestek által még sportosabbá tették azt a Porsche tervezői. Az új modell egyébként 48 mm-rel hosszabb elődjénél, s tengelytávja 40 mm-rel haladja meg amazét.
A speciális anyagoknak és többek között az új, könnyű összkerékhajtási rendszernek köszönhetően azonban mindegyik Cayenne kevesebbet nyom a mérlegen, a Cayenne S változat például 180 kilogrammot dobott le magáról, ami szenzációs eredmény.
Ez nemcsak a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást befolyásolja pozitívan, hanem a vezetési élményt is fokozza.

A Cayenne-ben a tengelytáv növekedéssel összhangban nagyobb lett a helykínálat, s a hátsó pad 16 centiméter hosszan tologatható. A támlák szöge is szabályozható. A Cayenne, a Cayenne dízel, a Cayenne S, és a Cayenne Turbo kivitelek mellett immár hibrid modell is választható.
Az alapmodellben továbbra is V6-os erőforrás teljesít szolgálatot, nincs erő híján (300 LE), az opcionális 8-fokozatú Tiptronic S váltóval azonban csak 9,9 litert fogyaszt százon.
A Cayenne Diesel 240 lóerős V6-os turbódízel motorja 550 Nm nyomatékot ad le, s a korábbi 9,3 helyett 7,4 literes átlagfogyasztást produkál.
A 4,8 literes, 400 lóerős (korábban 385) V8-as aggregáttal felszerelt Cayenne S modellnek is 10,5 literes átlagfogyasztást adott meg a Porsche, ami 23%-os előrelépést jelent.
Ezek után már szenzációként értékelhető az 500 lóerős 4,8 literes biturbó motorral felszerelt Cayenne Turbo 11,5 literes adatja (előtte 14,9 l/100 km). A Cayenne S Hybrid 193 grammos kibocsátásával pedig a legtisztább Porsche lesz a gyártó kínálatában.

A Cayenne S Hybrid full hibrid, tehát tisztán elektromos üzemben is képes haladni. Esetében egy háromliteres, kompresszoros V6-os erőforrás tölti be az elsődleges hajtómű szerepét.
A 333 lóerős aggregát munkáját egy 47 lóerős villanymotor segíti, összteljesítményük 380 lóerő és 580 Nm nyomaték mindössze 1000-es fordulatszámnál.
A Cayenne S Hybrid intelligens vezérlése dönti el, hogy az autót melyik motor hajtsa (persze lehet mindkettő is), 60 km/óráig engedélyezi a zéró emisszióval járó villanyhajtást.
Az új Porsche Cayenne bruttó németországi alapára 55 431 euró, az S-é 72 686 euró, a Hybrid 78 636 euróba kerül, míg a Turbo-ért 115 526 eurót kérnek. Az európai értékesítés május 8-án indul.