versenyképes CO2-kibocsátás - alacsony fogyasztás

Infiniti - Vadonatúj fejlesztésű V6-os dízelmotor

Az új fejlesztésű 3,0 l V6 dízelmotor érkezésével az Infiniti az európai piac csendes meghódításának második szakaszába lép.

2010.02.19 17:32ma.hu

Teljesítmény és felépítés

Teljesítmény 238 LE/ 175 kW

Nyomaték 550 Nm 1.750-2.500 ford/perc között

Levegőellátás VN turbófeltöltő és közbenső hűtő

Befecskendező  rendszer közös nyomócső, 1800 bar és piezoelektromos befecskendezők

Kompresszió-arány 16:1

Vezérmű-hajtás DOHC, láncos és fogaskerekes, mechanikus

      szelephézag-kiegyenlítővel

Szelephajtás kallantyús szelepemelő, hidraulikus

      szelephézag-kiegyenlítővel

Szelepek száma hengerenként 4

Hengerfej/blokk Alumínium/CGI

A motor teljesítménye elérte, sőt helyenként túl is szárnyalta a tervezésnél meghatározott célokat, így a fejlesztés utolsó szakaszára már csak az maradt, hogy a V6 elérje vagy akár túl is lépje a károsanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási célértékeket, amelynek része az Euro 5 szabvány előírásainak teljesítése is. Az égéstérben végzett fejlesztéseken túl a V9X motor számos olyan úttörő megoldással is rendelkezik, amelyek célja a károsanyag-kibocsátás javítása, illetve a megbízhatóság növelése.

Ilyen például a túlhűtött kipufogógáz visszavezetési (EGR) rendszer alkalmazása, amely a NOx kibocsátás csökkenését eredményezi. A rendszer egy olyan integrált kipufogógáz megkerülő-vezetéket használ az EGR hűtőben, amely a beindítást követően elősegíti az optimális hőmérséklet gyors elérését, ezáltal a teljes hűtőkapacitás kihasználását. Ennek része egy olyan vízkör is az EGR hűtőben, amely tovább csökkenti a kipufogógáz hőmérsékletét, és mérsékli a szén-monoxid és szénhidrogén kibocsátást is.

Hasonlóan fontos a kibocsátott kipufogógáz kezelése is. A rendszer egy, a kerámia-rendszernél alacsonyabb nyomásveszteséget biztosító oxidációs katalizátort, egy exotermikus katalizátort és egy katalizátoros dízel részecskeszűrőt (DPF) foglal magában. Ez utóbbi a kipufogóban elhelyezett hetedik üzemanyag-befecskendezővel együttműködik.

Ez a befecskendező  a részecskeszűrő regenerálása során lép működésbe (erről a sofőr egyáltalán nem szerez tudomást), és megszünteti annak az esélyét, hogy az el nem égetett üzemanyag szennyezze a motorolajat. Lehetővé teszi továbbá a szűrő regenerációját alacsony terhelésű állapotban, például alapjáraton is, és ezzel bármilyen vezetési körülmények között magas teljesítményszintet biztosít, miközben lehetővé teszi az olajcsere intervallumok optimalizálását is.

A nagy teljesítmény és a kiemelkedő kifinomultság mellett a V9X motor 224 g/km-re szorítja vissza az EX modell CO2 kibocsátását, az átlagos üzemanyag-fogyasztását pedig 8,4 l/100 km-re csökkenti. Ugyanezek az értékek az FX esetében 240 g/km és 9,0 l/100 km.

A megbízhatósággal és teljesítménnyel kapcsolatos célkitűzések elérése érdekében a motorokat több mint 12.000 órán keresztül tesztelték a próbapadokon, míg a keresztirányban és hosszirányban beépített V9X motorokat több mint 1.250.000 km-en keresztül vizsgálták. Ezen felül az összeszerelő üzembe küldött valamennyi motort még leszállítás előtt egy ún. „forró pados tesztnek” vetnek alá.

Amikor az Infinitit útjára indítottuk Európában, tudtuk, hogy legelső feladatunk a márka kimagasló luxusteljesítményű autóként való megszilárdítása, amelyhez a lehető legmagasabb szintű kiegészítő szolgáltatásokat és szervizelést kell biztosítanunk. Most eljött az ideje annak, hogy az Infiniti fejlesztésének következő szintjére lépjünk. Az új dízelmotor lehetővé teszi számunkra, hogy egy sokkal nagyobb piaci részhez férhessünk hozzá, anélkül, hogy feladni kényszerülnénk alapelveinket. Egy kivételes motorról van szó, amely már alacsony fordulatszámon is lenyűgöző nyomatékkal bír, elősegítve ezáltal a fokozatos és egyenletes gyorsulást az ezzel járó tipikus hátrányok (például a zajok és vibrációk) nélkül.

Az új dízelmotornak köszönhetően továbbra is biztosítani tudjuk az Infiniti modellektől elvárt teljesítményt és luxust, amely tulajdonságokhoz most már alacsonyabb károsanyag-kibocsátás és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználás is párosul. Ezzel mindenki nyer
” - mondta Jim Wright.

prev[3/3]
  1. 1. oldal
  2. A V6 dízelmotor részletei
  3. Teljesítmény és felépítés

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.