Erő és elegancia az új Infinitiben társul

Az Infiniti az egyéniségek autója - mert az erő nem ugyanaz elegancia nélkül

Erő, mindenek feletti kényelem és egy életérzés. Talán így lehetne jellemezni az FX37-et és testvérét az EX37-et a világ első Coupé Crossoverét.

2009.09.29 18:00ma.hu


Magyarországon igazi különlegességek és méreteik illetve formáik miatt garantáltan feltűnést keltenek. Az FX szériában a sportosság és a stílus radikális találkozását, egy SUV és egy sportkocsi összeolvadásának lehetünk szem és fültanúi.

Az Infiniti nem egy tömegautó, hanem az igazi individuumok mindennapi társa. Az autók nem raktárra készülnek, mint a többi autógyár esetén, hanem egyedi igényeknek megfelelően megrendelésre alkotják meg őket. Ennek megfelelően kiváló technikai, elektronikai és kényelmi megoldásokkal találkozunk bennük, amelyek csak a prémium kategóriában találhatóak meg.

Az FX modell három különböző felszereltségi szinttel és jelöléssel érkezik, amelyekhez két különböző motor választható: FX37 GT, FX37 S és FX50 S. Az alapot jelentő FX37 GT alapára 18 millió forint, de japán autóról lévén szó, már az alapváltozatba is rengeteg extrát beépítettek. Többek között olyan dolgok kerültek be az alapszolgáltatások közé, mint a bőrbelső, a kézzel festett jávorfa berakás, a fűthető és hűthető első ülések, a hétsebességes automataváltó, a kanyarkövető bixenon fényszórók, tempomat és a memória funkció amely, a vezetőülés, a kormány és a külső tükrök elektronikus beállításainak tárolására szolgál, az autó az inteligens I-Key kulcsa segítségével. Az intelligens összkerék-meghajtású rendszer (AWD - All-Wheel-Drive) mind az FX-ben mind az EX-ben alapáron jár. Ez a rendszer minden pillanatban vizsgálja az útviszonyokat és ennek megfelelően észrevehetetlen módon állítja a kerékre jutó nyomatékot.


Az FX37 S még több alapfelszereltséget tudhat magáénak ilyen például a 21”-os könnyűfém keréktárcsa az első sportülések, amelyek 14 ponton elektronikusan állíthatóak illetve a felfüggesztés folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozása (CDC - Continuous Damping Control). A modell így éppen kicsivel több, mint egy millió forinttal kerül többe a FX37-nél. Mindkét modellben egy 3,7 l-es V6 változó szelepvezérlési motor (VVEL - Variable Valve Event and Lift) látja el a szív funkcióját. A 24 szelepes motor 235 kW (320 LE@7000rpm) teljesítménnyel és 360 Nm-es nyomatékkal (@5200 rpm) rendelkezik és ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsítja a karosszériát 100 km\h-ra, amely aztán a 233km\h-ás végsebességben csúcsosodik ki.

Persze mind az FX, mind az EX szériában, kordában kell tartani az erőt, ezért a hatalmas teljesítmény mellé megfelelő fékrendszer is került. A 350 és 355 mm-es féktárcsák olyan határozottan állítják meg az autót, hogy hasonlót csak a versenyautó kategóriába tartozó autóknál tapasztalhat a sofőr. A 4 csatornás, 4 érzékelős blokkolásgátló rendszerrel (ABS), elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) és vészfék-asszisztenssel (BA) kiegészített rásegítéses fékrendszer mind a 4 keréken léghűtéses féktárcsákat működtet, amelyek garantálják, hogy az autó akár másodpercek alatt megálljon vész esetén.

[1/2]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.