Visszaszerezné a vásárlók bizalmát
Toyota-elnök: vissza kell szerezni az amerikai vásárlók bizalmát
A Toyota autógyártó vállalat tanul hibáiból, és eltökélt szándéka, hogy visszaszerezze a vásárlók bizalmát - írta Akio Toyoda, a japán cég elnöke a The Washington Post amerikai napilap keddi számában, ismét bocsánatot kérve a Toyota-tulajdonosoktól.
2010.02.09 17:40MTIA Toyota Motor Corp. első embere - aki előző héten Tokióban már bocsánatot kért a gépkocsik tömeges visszahívása miatt - leszögezte: a folyamatos fejlesztésre törekvő vállalat feltárja a hibákat és kijavítja. Megjegyezte, hogy a Toyotákkal az utóbbi években csak elvétve akadtak gondok, a mostani visszahívás-sorozat a Toyota történetének legsúlyosabb ilyen problémája.
Toyoda leszögezte: vállalatát, amely több mint 70 éve lépett az autópiacra, az az egyszerű, de erőteljes cél vezérelte, hogy a világ legjobb minőségű, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveit állítsa elő. Továbbra is erre törekszik.
"A Toyota nem felelt meg a saját maga által szabott magas követelményeknek, és azoknak, amelyeket Önök elvártak tőlünk, mélyen csalódott vagyok emiatt, és bocsánatot kérek" - írta cikkében.
Hozzátette, felelősséget vállal a történtekért, ezért személyesen irányítja azt az egész világra kiterjedő kampányt, amely a vásárlók bizalmának visszanyerését célozza. Elmondta: elrendelte a vállalat működésének teljes körű felülvizsgálatát, hogy ne ismétlődhessenek meg a mostanihoz hasonló problémák.
Az elnök megismételte a cikkben azt a fő üzenetet, amely az utóbbi napokban az amerikai tévécsatornákon elszaporodott Toyota-reklámokban elhangzik: a Toyoták kiemelkedő minőségét az mutatja, hogy a cég által az utóbbi 20 évben az Egyesült Államokban értékesített autók 80 százaléka még használatban van. A Toyota kedden jelentette be, hogy 437 ezer Prius és egyéb hibrid modellt hív vissza fékpedál problémák javítására.
A cég az Egyesült Államokban 133 ezer Prius és 14.500 Lexus HS250h modellt hív vissza: frissítik az ABS fékrendszert szabályozó szoftvert, mivel a fékpedálok folyamatos fékezés után lassan térnek vissza nyugalmi állapotba. A kedden bejelentett visszahívással együtt globálisan már 8,5 millióra tehető azoknak a Toyotáknak a száma, amelyeket a vállalat javításra visszarendelt.
Először az volt a gond, hogy a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, majd az, hogy a gázpedál nem tér vissza eredeti állapotába, legutóbb pedig a fékpedállal kapcsolatban merült fel biztonsági probléma.